ATITUDINE DN 18, ,,Drumul durerii" pentru

ATITUDINE – DN 18, ,,Drumul durerii" pentru locuitorii din Borsa si Moisei

ATITUDINE Timp de ani buni, locuitorii din Borşa şi Moisei au fost bătaia de joc a celor de la CNADNR, iar DN 18 a fost parcă blestemat, precum Mănăstirea Argeşului, să nu fie terminat niciodată.
„Din data de 26 aprilie 2012 de când a fost luată prima cupă de pământ, în cadru festiv, pe şantierul DN 18 de la Borşa, au trecut mai bine de patru ani şi drumul este la fel de distrus, lucrarea abandonată şi nefinalizată. Nu contest că nu s-au făcut cârpeli dar, acestea nu mulţumesc locuitorii zonei care sunt buni contribuabili şi care merită condiţii decente de trafic”, a precizat Nuţu Fonta, deputat PMP. 

Tentative de a demara lucrările au fost nenumărate, promisiuni aşişderea. Borşenii au pregătit de câteva ori pâinea şi sarea să-i aştepte pe constructori dar s-au văzut nevoiţi să înghită colacul cu noduri pentru că aceştia n-au mai venit. Sau au venit, au văzut şi au plecat lăsând în urma lor un dezastru şi mai mare.

„Nu putem acum să căutăm vinovaţii pentru situaţia creată. Am încercat şi eu să găsesc răspunsuri prin numeroasele interpelări depuse la Camera Deputaţilor dar mi s-a răspuns întotdeauna sec, printr-o înşiruire de termene legale şi date contractuale”, a mai spus Nuţu Fonta. 

ATITUDINE nuțu fonta DN 18 Borsa

Contractul de execuţie a lucrărilor a fost reziliat în luna mai 2014 dar, după doi ani şi jumătate se pare că lucrurile vor reporni. Pentru data de 2 septembrie a fost anunţată începerea lucrărilor, de data aceasta cu un nou antreprenor.

„A treia oară sper să fie cu noroc pentru că borşenii sunt la un pas să-şi piardă răbdarea. De data aceasta la demararea lucrărilor şi-au anunţat prezenţa şi oficiali de la judeţ dar şi de la CNADNR. Mă bucur să văd că tot mai mulţi dintre cei care au fost nepăsători ani întregi faţă de cauza borşenilor decid să sprijine reabilitarea DN18. Sper însă, din tot sufletul, ca acest interes să nu fie doar temporar, stimulat de apropierea campaniei electorale”, a mai spus Fonta. 

Tronsonul de circa 90 kilometri între localitatea Moisei din Maramureş şi Iacobeni din judeţul Suceava va fi modernizat, de fapt se va face remedierea lucrărilor realizate de foştii constructori de la Shapir şi finalizarea celor rămase, cu 113 milioane de euro. Lucrările ar trebui terminate în patru ani de la atribuirea contractului.

Contractul este împărţit în patru loturi, respectiv Moisei – Borşa (24,6 kilometri), Borsa – Şesuri (24,6 kilometri), Şesuri – Cârlibaba (18,5 kilometri) şi Cârlibaba – Iacobeni (20,6 kilometri), cu o valoare totală estimată la 355,5 milioane lei, fără TVA. CNADNR are posibilitatea achiziţiei ulterioare a unor lucrări similare de 52,5 milioane lei, astfel încât valoarea totală a proiectului poate ajunge la 408,1 milioane lei, fără TVA.

Termenul pentru finalizarea acordului, finanţat de Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Guvern, va fi de patru ani de la data atribuirii.

ActualMM

Comments