AUR considera ca revendicarile grevistilor STB sunt legitime. Partidul vine si cu 4 propuneri de inc...

Pentru deblocarea situatiei si pentru preintampinarea aparitiei unor cazuri similare, AUR va sustine urmatorul set de masuri:

Adoptarea unui program anual de achizitii de mijloace de transport in comun, sustinut de la bugetul de stat. Pentru bugetul din 2023 si anii urmatori, vom solicita alocarea a 20 de milioane de euro anual de la bugetul de stat. Acesti bani, proveniti si din impozitele si taxele platite de cetatenii si firmele din Bucuresti, vor ajunge la Primaria Generala special pentru achizitii de produse noi, furnizate de industria nationala. Acest plan de innoire a parcului auto din Bucuresti, prin alocari de la bugetul de stat, va functiona in paralel cu achizitiile realizate din fonduri europene.

AUR da asigurari angajatilor STB ca nu vor ramane fara locuri de munca si ca nimeni nu va fi sanctionat disciplinar pentru ca a participat la greva. Eficientizarea STB nu are sens a fi facuta prin eliminarea lucratorilor, ci prin cresterea productivitatii si impunerea unui management performant. AUR se opune categoric externalizarii serviciilor catre companiile de partid si vom bloca orice incercare de a se face acest lucru.

Vom cere viitoarei conduceri a STB sa prezinte un plan de eficientizare a companiei, care sa nu implice demiterea angajatilor, ci mutarea lor pe pozitii direct implicate in activitatea curenta principala. In cadrul STB lucreaza oameni care au peste 50 de ani si a caror capacitate de adaptare la piata muncii este redusa, dar a caror vasta experienta poate fi valorificata intr-o alta pozitie din cadrul companiei.

Vom implementa modificari legislative pentru a ne asigura ca toate salariile mici din Romania vor fi indexate cu inflatia si pentru asigurarea unor conditii de munca mai bune. Vom face in asa fel incat sa existe sanctiuni pentru cei care nu respecta contractele colective de munca. Muncitorii au si drepturi, nu doar obligatii. AUR va face demersuri pentru revizuirea legislatiei muncii, alaturi de sindicatele si asociatiile profesionale, astfel incat sa existe un raport echilibrat intre drepturi si obligatii, pentru fiecare parte implicata. Dialogul social intre angajati, angajatori si autoritatea publica trebuie sa devina unul real, nu sa fie doar mimat sau chiar inexistent, cum se intampla in prezent.

Contractul de mandat al lui Adrian Crit trebuie sa se opreasca pe 15 martie 2022, asa cum este prevazut. Postul sau trebuie scos la concurs, pentru a fi ocupat de altcineva, pe criterii clare de transparenta si competenta. Numirile politice si directoratele provizorii trebuie sa inceteze. Primarul Nicusor Dan este dator sa faca demersurile necesare pentru organizarea acestui concurs.

,,Toti cei care i-au acuzat de hotie pe lucratorii de la STB pentru simplu fapt ca si-au cerut drepturile trebuie sa ceara scuze de urgenta acestor oameni. Poate ca in zilele urmatoare si profesorii vor solicita mai mult respect si recunoasterea meritelor lor pentru munca depusa. Guvernantii si sustinatorii lor ne vor spune atunci ca profesorii fura creta si buretele de la scoala, doar pentru a nu raspunde unor cereri legitime?", a declarat senatorul Claudiu Tarziu, co-presedinte AUR.

,,Romanii trebuie sa fie solidari si sa nu se lase dezbinati. Unii politicieni ar vrea sa-i intoarca pe bucuresteni impotriva lucratorilor de la STB. Este o capcana, in care nu trebuie sa cadem. Soferii profesionisti castiga in mediul privat, in medie, de doua ori mai mult, iar cei care fac curse internationale chiar de 4 ori mai mult. Amenintarile cu desfacerea contractelor de munca sunt manipulatorii si ridicole, deoarece STB nu poate gasi pe piata interna un numar atat de mare de profesionisti dispusi sa lucreze cu o salarizare sub nivelul pietei", a subliniat deputatul George Simion, co-presedinte AUR.

Comments