Bugetul programului Rabla Plus a fost epuizat in doar doua ore - Anuntul ministerului

Bugetul programului Rabla Plus a fost epuizat in doar doua ore - Anuntul ministerului

Bugetul programului Rabla Plus a fost epuizat in doar doua ore - Anuntul ministerului

"Ma bucur ca firmele din Romania incurajeaza transportul cu emisii zero si aleg masinile full electrice in detrimentul celor clasice. Sunt convins ca epuizarea bugetului programului Rabla Plus dedicat persoanelor juridice intr-o ora si 37 de minute se datoreaza pe de-o parte popularitatii in crestere a masinilor electrice ca mijloc de deplasare iar, pe de alta parte, tendintei de limitare a consumului de combustibil generate de costurile tot mai mari ale carburantului. Privind la perspectiva europeana care prevede ca din 2035 sa nu mai fie produse masini cu motoare clasice, cred ca Romania se pregateste bine de pe acum pentru ceea ce va urma. Rabla Plus nu doar ca vine cu una dintre cele mai mari finantari din Europa, de aproximativ 10.000 de euro pentru masinile full electrice, dar sprijina si o cultura de mediu a transportului din tara noastra", a declarat ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Barna Tanczos.

O noua sesiune de inscriere in programele "Rabla" si "Rabla Plus" a debutat vineri, noutatea fiind ca, in premiera, pot aplica atat institutiile publice, cat si unitatile administrativ-teritoriale (UAT).

Bugetul alocat pentru Programul Rabla Clasic in aceasta etapa este: pentru persoane fizice - de 335 milioane de lei, pentru persoane juridice - de 123 milioane de lei, pentru UAT si institutii publice - de 50 milioane de lei.

Potrivit ministerului de resort, bugetele destinate programului Rabla Plus in aceasta sesiune sunt urmatoarele: 262 de milioane de lei - pentru persoane fizice, 190,3 milioane de lei - pentru persoane juridice, si de 100 milioane de lei pentru UAT si institutii publice.

Persoanele interesate sa-si achizitioneze un autovehicul mai prietenos cu mediul inconjurator se pot inscrie in program pana pe data de 31 mai 2022.

Programele "Rabla Clasic" si "Rabla Plus" din acest an au fost lansate la inceputul lunii februarie, cu un buget de 1,2 miliarde lei.

"Rabla Clasic" din 2022 are la baza acordarea unei tichet in valoare de 6.000 lei pentru o masina veche casata, sau de 9.000 lei pentru casarea a doua vehicule uzate. Tichetul este utilizabil doar pentru achizitia unei masini noi cu noxe emise de maximum 160 g CO2/km in regim WLTP. Pentru achizitia unui autoturism nou se pot folosi maximum doua tichete Rabla.

Utilizatorul poate beneficia de urmatoarele eco-bonusuri suplimentare: un eco-bonus de 1.500 lei - pentru casarea fiecarui autovehicul uzat cu o vechime de cel putin 15 ani de la data fabricatiei si care are norma de poluare Euro 3 sau inferioara; un eco-bonus de 1.500 lei - pentru cumpararea unei masini al carei motor genereaza emisii de CO2 mai mici sau egale cu 119 g CO2/km in regim WLTP; un eco-bonus de 1.500 lei - pentru achizitia unei masini noi cu sistem GPL/GNC; un eco-bonus de 3.000 lei - pentru achizitia unui autoturism nou hibrid (fara Plug-In).

In cazul programului "Rabla Plus", cei care opteaza pentru o masina 100% electrica sau hibrid Plug-in pot beneficia de urmatoarele tipuri de vouchere: un eco-tichet de 20.000 de lei pentru achizitia unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 78 g CO2/km in regim WLTP (cu conditia obligatorie a casarii unei masini vechi); un eco-tichet de 23.000 de lei, pentru achizitia unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 78 g CO2/km in regim WTLP (cu conditia obligatorie a casarii a doua masini vechi); un eco-tichet de 45.000 de lei pentru achizitia unei masini 100% electrice, cu conditia obligatorie a casarii unei masini vechi; un eco-tichet de 48.000 de lei pentru achizitia unei masini 100% electrice, cu conditia obligatorie a casarii a doua masini vechi.

De asemenea, se poate acorda un eco-bonus in valoare de 1.500 lei pentru fiecare autovehicul uzat care este mai vechi de 15 ani si are norma de poluare Euro 3 sau inferioara.

Conform datelor AFM, in 2021, vechimea parcului auto din Romania era de 16,8 ani, in timp ce, in 2010, se situa la sub 10 ani.

Comments