Caile Ferate din Romania, in COLAPS: Jumatate din linii DISPAR - Bomba din Strategia ministerului co...

Reprezentantii Organizatiei Patronale a Societatilor Feroviare Private din Romania si-au exprimat nemultumirile printr-o scrisoare trimisa catre Ministerul Transporturilor. Aceasta face referire la anuntul recent al institutiei despre modernizarea si electrificarea sectorului Poieni-Alesd.

PATRONATELE ACUZA CA SITUATIA S-A INRAUTATIT

,,In foarte multe ocazii pana in prezent, prin modernizarea unor tronsoane feroviare, transportul feroviar de marfa a avut de suferit din cauza desfiintarii unui numar insemnat de linii abatute (...) Pe tronsoanele modernizate nu s-au imbunatatit conditiile de trafic feroviar de marfa, ci din contra, s-au inrautatit, cauza acestui fenomen paradoxal fiind in primul rand disparitia din uzul exploatarii a multor linii din statii, sau a unor statii in intregul lor. (...) De asemenea, pe sectiile nemodernizate in foarte multe statii se constata ca dispozitivele de linii abatute nu mai ofera conditii minimale pentru incrucisari, treceri inainte sau asteptare, fiind inchise de catre CFR.", spun reprezentantii operatorilor privati, potrivit clubferoviar.ro. SURSA: Organizatia Patronala a Societatilor Feroviare Private din Romania/clubferoviar.ro

Acestia dau ca exemplu sectorul Fetesti-Palas. Pe cele 11 statii s-au inchis aproape jumatate din totalul liniilor adiacente. Iar intr-o singura statie, Valu lui Traian, au fost inchise 32 de linii din totalul de 40. Pe raza sectiei Arad-Curtici au fost inchise 36 de linii, din cele 89 existente in urma cu 30 de ani.

Sursa: clubferoviar.ro

Organizatia Patronala a Societatilor Feroviare Private cere de la ministerul condus de Sorin Grindeanu o explicatie referitoare la modul in care se vor moderniza statiile si liniile de pe traseul respectiv. In ,,strategia pentru transport durabil pana in 2030" se arata ca se vor majora capacitatile cu pana la 100%, spun reprezentantii organizatiei.

Nemultumirea operatorilor legata de disparitia liniilor este una mai veche. Accidentul de la Fetesti de anul trecut este cel mai important exemplu pentru cat de importanta este existenta unor linii abatute.

Atunci, statia a fost blocata dupa ce au avut loc doua accidente feroviare succesive, la interval de nici 24 de ore. Timp de o saptamana nu au circulat trenurile de marfa, ci doar cele de calatori. ,,Daca, blocand trei linii blocam tot traficul spre Constanta, atunci avem o problema", explica atunci Amedeo Neculcea, directorul adjunct al Grupului feroviar Roman. Oficialul a mai spus ca situatia a aparut din cauza lipsei de linii.

CE A DUS LA ACCIDENTUL FEROVIAR DE LA FETESTI

,,In primul rand, s-a constatat ca linia 6, care exista in schite si care ar fi putut fi utilizata, pur si simplu disparuse. (...) Daca in 1990 in statia Fetesti erau 21 de linii de cale ferata, directe si abatute, acum au mai ramas doar 12, ceea ce reprezinta o scadere de 43% a dispozitivului de linii. (...) Odata cu modernizarea au crescut parametrii legati de viteza tehnica, dar au disparut conexiunile care asigurau accesibilitatea catre Movila si Bucuresti", potrivit directorului adjunct al Grupului feroviar Roman. SURSA: GFR/clubferoviar.ro

Comments