Ce sa mananci pe canicula. Lista alimentelor care te scapa de calvarul temperaturilor soc

Ce sa mananci pe canicula. Lista alimentelor care te scapa de calvarul temperaturilor soc

Ce sa mananci pe canicula. Lista alimentelor care te scapa de calvarul temperaturilor soc

Zilele caniculare taie adesea pofta de mancare, iar preparatele calde, care necesita un timp indelungat de preparare in bucatarie, sunt primele eliminate de pe lista posibilitatilor. Astfel, multi oameni ajung in pana de idei si se intreaba ce ar putea consuma in verile toride.

Vestea buna este ca exista numeroase preparate care se pot consuma reci sau la temperatura camerei, sanatoase, bogate in substante nutritive, dar care mai asigura si un aspect foarte important: au un continut ridicat de apa, drept urmare ne ajuta sa ne hidratam corespunzator.

O varianta ar fi rosiile, care contin 94% apa. Salata contine de asemenea intre 80 si 95% apa, in functie de tip. Cu cat frunzele sunt mai inchise la culoare, cu atat continutul de apa este mai ridicat. Pepenele contine de asemenea intre 90 si 95% apa. O alegere buna pentru garnitura este broccoli, care contine aproximativ 91% apa.

Procentele pot varia in functie de sursa. Un studiu realizat in SUA privind procentul de apa continut de diverse alimente a rezultat urmatoarele:

90-99%: pepene galben, pepene rosu, salata, varza, telina, spanac, dovleac gatit80-90%: suc de fructe, mere, struguri, portocale, morcovi, broccoli gatit, pere, ananas70-79%: banane, avocado, cartof copt, porumb gatit, creveti60-69%: paste, leguminoase, somon, piept de pui50-59%: carne de vita tocata, branza feta40-49%: pizza30-39%: paine, branza cheddar20-29%: prajituri, biscuiti, carnati10-19%: unt, stafide1-9%: nuci, alune, unt de arahide0%: ulei, zahar

In orice caz, pentru a evita deshidratarea in zilele toride, ar trebui sa limitati consumul de cafea si de alcool.

Comments