Ceasurile de lux nu mai au cautare, in epoca

Ceasurile de lux nu mai au cautare, in epoca smartwatch-urilor. Actiunile Swatch s-au prabusit pe bu...

Actiunile Swatch Group, cel mai mare producator mondial de ceasuri, au scazut la bursa cu 14%, atingand cel mai redus nivel din ultimii sase ani si jumatate, dupa ce compania elvetiana a avertizat ca profitul sau va scadea cu 50-60% in primul semestru din acest an, transmite Reuters.

Titlurile Swatch au atins vineri cel mai scazut nivel de la sfarsitul lui 2009, in urma estimarilor companiei privind un declin al vanzarilor de aproximativ 12% in primele sase luni din 2016, in special pe fondul reducerii cererii in Hong Kong si Europa, potrivit Agerpres.

Pentru perioada ianuarie - iunie 2015, Swatch a raportat vanzari de 4,2 miliarde de franci elvetieni, un profit net de 548 de milioane de franci elvetieni (558 milioane de dolari) si un profit operational de 761 de milioane de franci elvetieni, ca urmare a declinului cererii si a aprecierii monedei elvetiene. Saptamana viitoare, Swatch ar urma sa anunte o scadere a profitului cu 50-60% in primul semestru din acest an si un declin al vanzarilor de 12%.

Cu 18 marci de ceasuri, Swatch este prezenta pe toate segmentele, de la ceasurile de lux Breguet, la ceasurile de plastic Swatch, o strategie care in trecut a ajutat compania sa faca fata momentelor in care un anumit segment al pietei era supus la presiuni.

Cererea pentru ceasurile de lux a fost afectata de campania anticoruptie demarata de Guvernul chinez, de reducerea numarului de turisti chinezi care au cumparat ceasuri de lux in Europa, precum si de dezvoltarea categoriei ceasurilor inteligente.

In replica, o serie de producatori elvetieni de ceasuri, precum Swatch Group, Richemont si LVMH, au raspuns prin reducerea preturilor platite furnizorilor si cresterea productiei realizate intern.

Comments