Cum se apara Gabriel Oprea in dosarul Gigina: Nu era o coloana oficiala si nu ministrul stabileste v...

„După aproape un an, procurorii DNA au anunţat că solicită aviz pentru începerea urmăririi penale faţă de mine, în legătură cu accidentul în care a murit Bogdan Gigină. Am spus-o şi o repet: regret enorm această pierdere şi cuvintele sunt prea puţine pentru a descrie cât de mult m-a marcat, ca părinte mai ales, tragedia din octombrie 2015. Vreau să se facă dreptate, însă, citind comunicatul DNA, cred că procurorii sunt pe un drum greşit. Nu am avut acces la dosar, dar pornind de la ceea ce s-a comunicat oficial până acum, vreau să subliniez câteva lucruri“, îşi începe Gabriel Oprea apărarea.

Fostul vicepremier spune, în primul rând, că nu a fost însoţit de o coloană oficială în noaptea morţii lui Bogdan Gigină. „NU ERA VORBA DESPRE O COLOANĂ OFICIALĂ, ci despre un dispozitiv de însoţire. Există o reglementare din anul 2000 care prevede că miniştrii de stat beneficiază de însoţire şi protecţie. De altfel, tot DNA detaliază, într-un comunicat mai vechi, despre ce este vorba: ”însoţirea unui demnitar de către poliţia rutieră presupune atât asigurarea echipajului de însoţire şi a vehiculului corespunzător, cât şi instalarea în teren a unui dispozitiv de dirijare şi siguranţă a traficului format din posturi fixe, posturi mobile şi patrule auto-moto, atât pe traseul care urmează a fi parcurs, cât şi pe traseele alternative”, mai precizează Oprea.

Fostul ministru spune că nu avea nicio legătură ci viteza cu care circula Gigină în seara morţii sale. „NU MINISTRUL STABILEŞTE CINE FACE PARTE DIN DISPOZITIV ŞI NICI DACĂ SE FOLOSESC SAU NU MOTOCICLETE. Comunicatul DNA este foarte evaziv în acest sens, deşi procurorii ştiu foarte bine că sunt proceduri clare la nivelul Poliţiei. Mai precis, există un Plan cadru la Poliţia Rutieră privind dispozitivele de însoţire pentru demnitari. Există ordine de zi semnate de conducerea Poliţiei Rutiere şi de Poliţia Capitalei în care se spune ce dispozitive de însoţire vor fi constituite şi ce tipuri de autovehicule intră în componenţa lor. Nu în ultimul rând, există un şef de dispozitiv care ia toate deciziile referitoare la însoţire: verifică traseul, coordonează agenţii şi ia măsuri în funcţie de condiţiile meteo şi de trafic. NU AM CERUT NICIODATĂ CA DEPLASĂRILE SĂ FIE FĂCUTE CU O ANUMITĂ VITEZĂ. De obicei, întrebam doar care va fi durata deplasării. Repet, viteza de deplasare şi adaptarea la condiţiile meteo şi de trafic sunt stabilite de şeful dispozitivului de însoţire. El este cel care coodonează întreaga operaţiunea în care sunt implicaţi poliţiştii de la Rutieră“, mai arată fostul vicepremier.

„Veneam de la SRI“

Oprea a mai spus că nu venea de la o întâlnire privată, ci de la sediul SRI. „În ziua respectivă, am mers la mai multe instituţii ale statului. Dacă susţinerile vehiculate de unii anul trecut ar fi fost adevărate, să fiţi siguri că detaliile picante ar fi apărut în comunicat. Adevărul este aşa cum l-am spus încă de atunci. NU VENEAM NICI DE LA RESTAURANT, NICI DE LA VREO ÎNTÂLNIRE PRIVATĂ ŞI NICI NU ERAM ÎNSOŢIT de altcineva în afară de şofer şi aghiotant. Veneam de la una din instituţiile statului aflată în strânse relaţii de colaborare cu Ministerul, adică de la Serviciul Român de Informaţii“, mai spuen Oprea.

Fostul vicepremier a explicat că activitatea sa de vicepremier şi ministru necesita multe deplasări. „Numărul de 5 deplasări pe zi înseamnă aproximativ DOUĂ ACŢIUNI PE ZI în afara ministerului (un drum dus-întors se notează la Poliţia Rutieră ca două deplasări). Ceea ce este absolut normal. Nici preşedintele, nici premierul nu vin la Minister, ci ministrul se deplasează la Cotroceni sau la Victoria pentru astfel de întâlniri. Nu mai pun în calcul numeroase alte acţiuni la care, în calitate de vicepremier şi ministru de interne trebuia să particip. Şi nu mai pun în calcul nici faptul că un timp destul de îndelungat am asigurat coordonarea activităţii Guvernului (fie ca premier interimar, fie ca vicepremier)“, a mai spus Oprea.

Fostul vicepremier mai arată că nu a beneficiat de alte privilegii de care au avut parte şi ceilalţi miniştri de Interne. „Aşa cum am mai spus, NU AM BENEFICIAT DE NIMIC ÎN PLUS FAŢĂ DE ALŢI MINIŞTRI DE INTERNE. Şi nu o spun numai eu, o spun inclusiv alţi foşti miniştri şi oameni care au lucrat în Poliţie. Iată declaraţiile lor: Vasile Blaga (întrebat dacă a folosit dispozitive de însoţire): ”Au fost deplasări rapide cu o maşină de însoţire, da, dacă de exemplu eşti convocat de pe o oră pe alta de premier ... şi trebuie să ajungi foarte repede”. Traian Igaş: ”Da, la fel ca alţi ministri, am folosit maşina de poliţie ca deschizator de drum”. Petre Tobă: ”Orice ministru de Interne, din 2005, a beneficiat de un echipaj de Poliţie Rutieră”. Iulian Surugiu: ”Există un ordin din 1999 care reglementează regimul coloanelor oficiale şi al dispozitivelor de însoţire şi fluidizare”“, a mai menţionat Oprea.

Fostul vicepremier îi trage la răspundere pe procurori că nu au precizat nimic de gaura din carosabil în care a căzut Gigină. „Surprinzător (oare?), DNA uită ceva esenţial. Bogdan Gigină nu a alunecat, nu s-a lovit de un copac, nu a intrat pe contrasens. A căzut cu motocicleta într-o groapă imensă din carosabil. Aici nu e vorba doar despre viteză sau ploaie, ci despre un element esenţial pe care procurorii îl ignoră cu bună ştiinţă. ÎN COMUNICATUL DNA NU EXISTĂ ABSOLUT NICIO REFERIRE LA GROAPA DIN CAROSABIL. Ca şi când aceasta nici nu ar fi existat. Eu întreb însă: dacă nu ar fi fost acele lucrări nesemnalizate, oare Bogdan Gigină – chiar şi rulând cu 84 km/h – ar fi murit? Aş vrea să ştiu răspunsul sincer al procurorilor la această întrebare“, mai spune Opre.a

În concluzie, Oprea spune că este nevinovat. „Dragi prieteni, nu este un moment uşor pentru mine. Dar ştiu că sunt nevinovat. Aştept să văd tot dosarul şi tot ceea ce pot spune acum este că voi utiliza, ca de fiecare dată, pârghiile legale pentru a arăta că spusele procurorilor nu au nicio bază reală“, a conchis Oprea.

Oprea a dat ordinul

Procurorul general al României, Augustin Lazăr, a solicitat Senatului să încuviinţeze cererea de efectuare a urmăririi penale faţă de fostul vicepremier Gabriel Oprea, acuzat de procurorii DNA de ucidere din culpă în cazul morţii poliţistului Bogdan Gigină.

Odată ajunsă în Senat, cererea va fi înregistrată la Biroul Permanent al forului, care va stabili calendarul de aprobare. Mai întâi, Gabriel Oprea va putea veni, însoţit de avocat, pentru a-şi studia dosarul, apoi va apărea în faţa Comisiei juridice, care trebuie să elaboreze un raport pentru aprobarea sau respingerea solicitării DNA. Acest raport va ajunge ulterior în plenul Senatului, pentru votul final.

Procurorii DNA au cerut joi senatorilor să avizeze începererea urmării penale faţă de fostul ministru de Interne pentru această nouă infracţiune. Gabriel Oprea este cercetat deja în acest caz pentru două infracţiuni de abuz în serviciu, după ce s-a folosit de coloana oficială a Poliţiei Rutiere deşi nu avea niciun drept. 

Procurorii DNA îl acuză pe fostul vicepremier Gabriel Oprea că, în noaptea de 20 octombrie, ar fi ordinul fatal de mărire a vitezei coloanei oficiale, ceea ce a dus la uciderea tânărului motociclist Bogdan Gigină. Poliţistul care a fost obligat să-i deschidă drumul lui Oprea ar fi împlinit pe 31 august vârsta de 29 de ani.

Potrivit probelor DNA, Oprea ar fi fost cel care a decis ca în seara de 20 octombrie 2015, să fie însoţit de un motociclist, pentru a se putea deplasa cu viteză sporită spre casă. „Gabriel Oprea este cel care a determinat, prin încălcarea dispoziţiilor legale menţionate, prezenţa victimei Bogdan-Cosmin Gigină ca motociclist într-o coloană oficială, împrejurare în care acesta a decedat”, acuză DNA.

Comments