Dacia Break cu senile e un monstru de masina pe care ti-l faci acasa. Te invata un turc cum

Dacia Break cu senile e un monstru de masina pe care ti-l faci acasa. Te invata un turc cum

Dacia Break cu senile e un monstru de masina pe care ti-l faci acasa. Te invata un turc cum

Dacia Break șenile ar fi o ciudățenie pe care n-ai cum să n-o observi. Tipul care a făcut așa ceva a folosit ca bază un Renault 12 Break. L-a transformat într-un mic tanc.

Inventivitatea iubitorilor de mașini n-are limite, iar atunci când există și pricepere în inginerie mecanică, rezultatele sunt impresionante.

Acest Renault 12 pe care n-ai cum să nu-l numești Dacia Break nu e o capodoperă la nivel de design (spațiul gol pentru roată la aripile din spate au fost acoperite cu plexiglass). Prima impresie pe care ți-o produce este surprindere și e imposibil să nu zâmbești când vezi o astfel de mașină.

Am aflat de ea dintr-un clip al canalului de YouTube Doğan Kabak, probabil renumit în Turcia pentru test drive și review-uri ale mai multor mașini. La noi, un canal asemănător este Mașinistul, pe care ți-l recomand să-l urmărești.

Nu mi-am putut da seama cum se numește proprietarul acestui automobil, dar mi-am dat seama că este artizanul acestui Renault 12 pe șenile. El însuși le-a confecționat din oțel și le-a combinat cu câte șase roți obișnuite de Renault/Dacia Break.

Dar, dacă ți se pare ceva ciudat la exterior, stai să vezi la interior, unde tot bordul a suferit schimbări radicale. Au fost lăsate doar pedalele de accelerație și de frână, dar lipsește volanul, care a fost înlocuit cu două manete care au rolul de a vira vehiculul, la fel ca la un tanc mai vechi.

Interesant este că mașina pornește cu o simplă apăsare de buton, ceea ce e fantastic pentru un autoturism fabricat în 1977. Și, încă o modificare nostimă este mutarea eșapamentului din spate, în față, pe partea dreaptă, cu tot cu tobă.

Nu înțeleg nimic din dialogul proprietarului și al moderatorului emisiunii, întrucât vorbesc doar în turcă, iar clipul nu prezintă nicio subtitrare în engleză, dar, în momentul în care mașina e pusă în mișcare, se zguduie din toate încheieturile.

De asemenea, nu știu cât de eficientă este pe un drum cu adevărat accidentat. Pentru filmare, s-a făcut doar un test simplu, pe o parcelă de pământ acoperită cu un strat subțire de zăpadă. În orice caz, virajele le execută admirabil.

Comments