FRUMUSETE FARA VARSTA – Concurs de Eleganta la Sinaia

FRUMUSETE FARA VARSTA – Concurs de Eleganta la Sinaia

FRUMUSEȚE FĂRĂ VÂRSTĂ Un Citroen DS 21 Pallas, fabricat în 1970, a călătorit 720 de kilometri pentru a ajunge la ediţia din acest an a Consursului de Eleganţă de la Sinaia. REO Model G, ieşit din atelier în 1907, a fost decanul de vârstă al ediţiei, iar un Packard Super Eight din 1936 deţinut de Ion Țiriac a câştigat premiul cel mare. Sunt doar câteva dintre superlativele unui eveniment care, an de an, încântă iubitorii de automobile.
FRUMUSEȚE FĂRĂ VÂRSTĂ Cu 82 de ani în urmă România devenea una dintre primele ţări din lume care elogia automobilul printr-un eveniment de anvergură.

Organizat de Automobil Clubul Regal Român, Consursul de Eleganţă de la Sinaia apărea într-o perioadă deosebită pentru istoria automobilului în România. Sunt puţini cei care ştiu că între cele două războaie mondiale ţara noastră era un etalon pentru iubitorii de maşini: piloţii români se distingeau în competiţii internaţionale, aşa cum sunt memorabilele victorii ale lui Petre Cristea la Monte Carlo în 1936, cu un model Ford V8, sau pe Nürburgring cu un BMW 328.

Au loc pe teritoriul ţării competiţii importante cu prezenţă internaţională, aşa cum este cursa de coastă de pe Feleac sau Marele Premiu Internaţional al Bucureştiului, unde, la finalul anilor ’30 participă celebrul pilot al vremii, Hans Stuck, cu un model Auto Union.

Și inginerii români au realizări importante. Aurel Persu pune bazele aerodinamicii automobilelor, iar Jean Calcianu este recrutat de însuşi Ettore Bugatti pentru a lucra la faimoasa marcă. În 1936, Ford deschide o primă fabrică de automobile în România, la Bucureşti, producând, printre altele, şi faimosul Ford V8.

continuarea aici

Comments