Gabriela Firea prezinta primul autobuz hibrid venit in Capitala

Gabriela Firea prezinta primul autobuz hibrid venit in Capitala

Gabriela Firea prezinta primul autobuz hibrid venit in Capitala

Edilul general a precizat ca este vorba despre o "premiera nationala", deoarece Bucurestiul este primul oras din Romania care va avea autobuze hibrid.

"Avem primul autobuz hibrid Mercedes Citaro, venit in Capitala. Este un prototip. Deja conducatorii auto pot sa faca pregatire, iar din aprilie vin primele 20 de autobuze. La fel, si in urmatoarele luni, cate 20 de autobuze hibrid in fiecare luna, pana la atingerea numarului total de 130 de autobuze care vor veni in Capitala si vor circula in special in zona centrala a orasului. Iata, lupta cu poluarea continua, sub toate formele, in special in dorinta de a-i convinge pe cetateni sa foloseasca mijloacele de transport in comun in detrimentul masinii mici, proprietate personala", a aratat Firea, intr-o inregistrare video postata pe Facebook.

Autobuzele vor avea culoarea verde, o capacitate de 27 de locuri pe scaune si 80 de locuri in picioare.

Pe 30 ianuarie, Gabriela Firea preciza ca valoarea totala a contactului este de aproximativ 50 de milioane de Euro cu TVA inclus, iar garantia este de 8 ani.

"Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapitate si climatizare automata, cu o capacitate mare de transport calatori, cu functii speciale destinate persoanelor cu dizabilitati, este dotat cu prize USB pentru incarcarea rapida a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atat furnizarea informatiilor in timp real despre calatorie pasagerilor, precum si furnizarea unor date importante despre starea de functionare a autobuzului catre Societatea de Transport Bucuresti. O atentie speciala a fost acordata si postului de conducere al soferului, acesta beneficiind de dotari de ultima generatie care ii cresc siguranta si confortul, respectiv ii reduc sursele de stres sau oboseala", mentiona primarul general.

Conform aceleiasi surse, sistemul hibrid compact, adaugat versiunii de baza Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezinta "o solutie sustenabila, economica si fiabila", necesitand o mentenanta similara autobuzelor conventionale.
"Tehnologia hibrida ce echipeaza aceste autobuze face ca motorul electric, dispus intre motorul termic si transmisia automata, sa functioneze atat ca agregat de antrenare a rotilor, cat si ca generator de energie atunci cand autobuzul franeaza, energie care este la randul ei este stocata spre a fi folosita la punerea in miscare a autovehiculului. Astfel, energia generata din franare, pierduta in cazul autobuzelor conventionale, este folosita acolo unde este nevoie de ea mai mult - la pornirile de pe loc constante, generate atat de plecarile din statiile S.T.B. cat si de traficul urban aglomerat. Aceasta calitate conduce la o reducere semnificativa a noxelor emise, cat si a consumului de carburant", mai arata Firea.

Comments