Google si Facebook, in mijlocul unui imens scandal. Intelegere controversata pe reclame toxice

Google si Facebook, in mijlocul unui imens scandal. Intelegere controversata pe reclame toxice

Google si Facebook, in mijlocul unui imens scandal. Intelegere controversata pe reclame toxice

In aceasta schema, Google ar fi manipulat datele despre acesti utilizatori, etichetandu-i in sistemul Instagram ca ,,necunoscuti", permitand astfel Meta sa vizeze minori cu reclame destinate adultilor.

Detalii ale ,,pactului" dintre Google si Meta

Potrivit investigatiei, intelegerea a fost pusa in aplicare intr-un moment in care TikTok castiga rapid popularitate, ceea ce reprezenta o amenintare pentru Google si Meta. Conform mentalitatii corporative descrise in raport, companiile ar fi fost motivate sa protejeze profiturile si viitorul platformelor lor prin captarea si mentinerea unui control asupra publicului vulnerabil, format din copii si adolescenti.

Google ar fi clasificat utilizatorii YouTube cu varsta cuprinsa intre 13 si 17 ani ca fiind ,,necunoscuti" atunci cand transmitea datele catre Meta. Acest lucru ar fi permis Meta sa targeteze acesti utilizatori cu reclame Instagram pentru persoane de peste 18 ani, fara ca sistemele de verificare a varstei sa declanseze alerte.

Investigatia sugereaza ca aceste practici au fost aplicate cel putin in 2024, fiind descoperite campanii de marketing ilicite in Canada si Statele Unite. Totusi, din cauza acoperirii globale a YouTube si a unei supravegheri reduse in anumite regiuni, este posibil ca amploarea acestui scandal sa fie mult mai mare.

Financial Times sustine ca Google dispune de instrumente avansate pentru a determina varsta reala a utilizatorilor de YouTube, utilizand date din diverse servicii Google. Cu toate acestea, companiile par sa fi ignorat aceste mecanisme de protectie, favorizand profitul in detrimentul sigurantei minorilor.

Comments