In epoca tehnologiei, una din trei companii inca mai foloseste pliantele pentru a se promova. Un sfe...

Peste o treime dintre companiile din Romania (34%) apeleaza inca la pliante sau brosuri pentru a-si promova afacerile si doar aproape un sfert (22%) se promoveaza cu ajutorul smartphone-ului, desi acest instrument este considerat cel mai eficient canal de promovare de catre firmele care il utilizeaza, reiese dintr-un studiu de specialitate, dat luni publicitatii.

Conform sondajului "Antreprenorul roman, fata in fata cu consumatorul modern”, intocmit de iSense Solutions, 62% dintre companiile care activeaza in Romania utilizeaza, ca principal canal de promovare, internetul. Tot internetul ramane canalul in care companiile au investit cel mai mult in ultimele 12 luni (56% dintre companii), remarcandu-se faptul ca 44% dintre companiile cu peste 250 de angajati au investit cel mai mult in reclama la TV.

In acelasi timp, 34% dintre companiile chestionate prefera pliantele/brosurile, iar in aceeasi proportie participa la targuri/conferinte si doar 22% se promoveaza cu ajutorul smartphone-ului.

Paradoxal, insa, 62% dintre companiile din Romania considera smartphone-ul cel mai eficient mijloc de promovare, urmat de internet (55%) si media traditionala - outdoor (44%), radio (40%) si TV (34%).

De asemenea, cele mai folosite modalitati de promovare online sunt site-ul companiei (utilizat de 67% dintre companii), reclamele pe Facebook (54%), paginile din social media (46%), email marketing-ul (37%), site-urile de anunturi (30%) si reclamele pe Google (24%).

In acelasi timp, cele mai eficiente sunt considerate paginile de social media (53%), reclamele pe Google (49%) si optimizarea pentru motoarele de cautare (47%).

Studiul de specialitate arata ca doar 35% dintre antreprenori/directori de companii/manageri generali considera ca pozitionarea prin preturi mici reprezinta cheia succesului, in timp ce oferirea de produse/servicii de calitate superioara este cea mai importanta pentru 69% dintre acestia. Totodata, este foarte important sa asigure o experienta buna clientului (61%), dar si sa isi surprinda placut clientii (50%).

Cercetarea "Antreprenorul roman, fata in fata cu consumatorul modern" a fost realizata online pe un esantion de 267 de companii active. Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%, la un nivel de incredere de 95%. Cercetarea a inclus patroni/antreprenori, directori de companie sau manageri generali de la patru categorii de companii din diverse sectoare de activitate din Romania: cu pana in 5 angajati, cu 6-50 de angajati, cu 51-250 de angajati si cu peste 250 de angajati.

Comments