In jur de 29 de milioane de masini diesel care circula in UE emit mai multe gaze poluante decat limi...

Mai mult de patru vehicule din cinci cu standardul de emisie Euro 4, vandute in perioada 2010-2014, emit de trei ori mai mult oxid de azot la testele de laborator decat limita fixata, potrivit ONG-ului.

In cazul motoarelor Euro 6, vandute din 2015, doua treimi dintre ele emit de pana la trei ori mai mult decat limita fixata, se mai arata in studiu.

T&E a compilat date referitoare la cele 230 de modele obtinute din anchete ale guvernelor din Franta, Marea Britanie si Italia, in marja scandalului Dieselgate, precum si o serie de informatii publice.

Scandalul testelor de emisii trucate reprezinta numai „partea de deasupra a aisbergului”, avertizeaza Transport & Environment (T&E), care incearca prin acest studiu sa „expuna numarul socant de masini diesel de pe soselele din UE si reglementarile laxe ale autoritatilor nationale in domeniul vehiculelor”.

Volkswagen a recunoscut anul trecut ca a manipulat testele de poluare pentru 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial, prin instalarea unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor in timpul testelor. Recunoasterea a avut loc in urma unei investigatii a autoritatilor americane de reglementare.

Grupul german a alocat pana in prezent circa 17,8 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor legate de manipularea testelor de poluare.

Comments