MANDRIA LUI CEAUSESCU - Capodoperele pe patru roti ale comunismului

MANDRIA LUI CEAUSESCU - Capodoperele pe patru roti ale comunismului

MÂNDRIA LUI CEAUȘESCU  Nu există şofer român care să nu fi condus sau să-și dorească măcar o dată în viaţa lui, un model Dacia.


Singurele automobile produse de piaţa românească au fost bătrânele Dacii. Mai întâi Dacia 1100, apoi Dacia 1300 şi mai târziu binecunoscuta Dacia 1310, sunt maşinile care au servit şi au trudit alături de bătrânii noştri.

MÂNDRIA LUI CEAUȘESCU 2

Pentru a reduce timpul între proiectare și lansarea în producția de serie a unui autoturism, autoritățile române au considerat necesară producerea unui autoturism sub licență obținută de la un producător străin. Se dorea o licență pentru un autoturism din clasa medie cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.000 și 1.300 cm3 și să se producă între 40.000 și 50.000 automobile pe an. La licitație au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo și Austin. De asemenea, s-au testat următoarele modele: Renault 10, Peugeot 204, Fiat 1100D, Alfa Romeo 1300, Austin Mini Morris. Însă, după vizita istorică a președintelui francez, Charles de Gaulle, în România din 1966, s-a luat decizia la nivel de partid ca în uzina Dacia să producă autoturisme sub licență Renault.

MÂNDRIA LUI CEAUȘESCU 3

Din cauza unor motive tehnice și economice, oferta companiei Renault pentru modelul Renault 12 a fost retrasă. Modelul era în faza de teste, iar producția trebuia să înceapă în Franța, în a doua jumătate a anului 1969. Dar contractul a fost semnat în septembrie 1966. Renault a permis părții române să înceapă asamblarea mai devreme a unui model intermediar până când Renault 12 să fie pregătit pentru producție. La început a fost ales modelul Renault 16, dar în cele din urmă s-a optat pentru asamblarea modelului Renault 8.

Sursă info.

Sursă foto.

Comments