Media si tehnologie: 4 noutati pe care vrei sa le afli

Media si tehnologie: 4 noutati pe care vrei sa le afli

Platformele de home sharing cresc, hotelurile pierd clienti. In doar cativa ani de la aparitie, serviciile pe care functioneaza pe modelul “sharing economy” au crescut enorm in preferintele generatiei Millennials. Conform unui studiu recent HitWise, vizitele lunare pe site-urile de inchirieri rezidentiale (sharing), precum Airbnb, au crescut cu peste 70% in ultimii 3 ani, in timp ce agregatoarele de oferte hoteliere, cum sunt Booking.com sau Hotels.com, si site-urile hotelurilor au vazut o scadere a vizitelor cu 8%, respectiv 3.6%. Daca trendul va continua in acelasi ritm, in cel mult un an Airbnb si serviciile similare vor inregistra, pentru prima data, mai mult trafic decat site-urile hoteliere. Studiul mai arata si faptul ca serviciile de sharing se descurca mult mai bine la atragerea clientilor din social media si direct mailing decat competitorii lor mai traditionali, dar si ca sunt mai atractive pentru brandurile interesate de oportunitati de colaborare.

Cine zambeste, plateste. Nu e vorba de vreo amenda pentru ca te distrezi, ci de planurile anuntate de MasterCard. Compania va lansa in curand aplicatia “Selfie Pay” care, folosind un algoritm de recunoastere faciala denumit “Identity Check”, ne va permite sa confirmam plati in magazine printr-un zambet si-o clipire, astfel putandu-se face diferenta intre o imagine statica si persoana reala. Noua tehnologie contactless va fi lansata mai intai in Europa si probabil ca va reusi, gratie simplitatii sale, sa devina rapid una dintre cele mai folosite in domeniul e-commerce-ului, asta imediat dupa ce MasterCard dovedeste ca metoda este sigura si ca nimeni nu ne poate fura banii... doar pe ochi frumosi.

Pay Your Selfie, aplicatia care te plateste ca sa-ti faci selfie-uri. Daca selfie-ulrile ne ajuta sa cheltuim, tot ele ne pot baga bani in buzunar. Aplicatia disponibila pe iOS si Android ofera userilor recompense de pana la $1 pentru selfie-uri care raspund unor cerințe foarte specifice de la branduri, care folosesc apoi imaginile in materiale de marketing. Lansata in septembrie 2015, aplicatia a adunat  pana acum peste 100.000 de useri, care au postat mai mult de 500.000 de poze, majoritatea alaturi de cate un produs.

Yahoo! a depus un brevet pentru panouri outdoor “smart”, care sa spioneze trecatorii. Dupa numeroasele scandaluri legate de securitatea datelor utilizatorilor sai, Yahoo! continua sa arate ca nu prea ii mai pasa de intimitatea oamenilor. Cea mai noua idee venita de la Yahoo! este un OOH dotat cu camera si microfon, care sa personalizeze mesajele afisate in functie de anumiti parametri legati de trecator. Pe scurt, panoul va putea asculta conversatii si recunoaste trasaturi sau expresii faciale, pentru a ne livra mesaje mai relevante. Desi ideea era previzibila (a aparut in filmul Minority Report inca din 2002), multi comentatori online considera tehnologia drept una deosebit de invaziva.

Comments