Numarul scolilor din Romania care au intrat in scenariul ROSU din cauza COVID-19, in crestere

Numarul scolilor din Romania care au intrat

Numarul scolilor din Romania care au intrat in scenariul ROSU din cauza COVID-19, in crestere

Ministerul precizeaza ca "dintre cele 581 de unitati aflate in aceasta situatie, numai 139 de unitati de invatamant figureaza in acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 inregistrate. Diferenta de 442 de unitati de invatamant rezulta ca urmare a ratei de incidenta a cazurilor din localitatea in care functioneaza si/sau a infrastructurii scolare/scoli in care se executa diverse lucrari de reabilitare".

Saptamana trecuta, 313 unitati de invatamant erau in Scenariul rosu (S3), potrivit buletinului anterior dat publicitatii de Ministerul Educatiei, pe 24 septembrie.

Ministerul Educatiei a anuntat ca pana miercuri, 30 septembrie, pana la ora 12:00, ,,in conformitate cu datele transmise de inspectoratele scolare judetene (inclusiv Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti), se inregistreaza urmatoarea situatie:

- 12.540 de unitati de invatamant in Scenariul 1 (S1): participarea zilnica (fata in fata) a tuturor prescolarilor si elevilor in unitatile de invatamant, cu respectarea si aplicarea tuturor normelor de protectie sanitara.

- 4.535 de unitati de invatamant in Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnica (fata in fata) a tuturor prescolarilor si elevilor din invatamantul primar, a elevilor din clasele a VIII-a si a XII-a, cu respectarea si aplicarea tuturor normelor de protectie, respectiv revenirea partiala (prin rotatie de una-doua saptamani) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu si liceu, cu respectarea si aplicarea tuturor normelor de protectie.

- 581 de unitati de invatamant in Scenariul 3 (S3) implica participarea tuturor prescolarilor si elevilor la activitati/lectii online. Mentionam ca dintre cele 581 de unitati aflate in aceasta situatie, numai 139 de unitati de invatamant figureaza in acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 inregistrate. Diferenta de 442 de unitati de invatamant rezulta ca urmare a ratei de incidenta a cazurilor din localitatea in care functioneaza si/sau a infrastructurii scolare/scoli in care se executa diverse lucrari de reabilitare.

Consiliile de administratie de la nivelul fiecarei unitati de invatamant adopta propunerile de scenarii si, implicit, schimbarea acestora, in functie de analiza situatiei epidemiologice efectuate de catre directiile de sanatate publica si Institutul National de Sanatate Publica, de infrastructura si de resursele existente in fiecare unitate de invatamant.

Reamintim ca, potrivit ordinului comun al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului sanatatii nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic in baza caruia unitatile/institutiile de invatamant stabilesc unul dintre cele trei scenarii de functionare este rata incidentei cumulate, respectiv: numarul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotararile privind scenariul de functionare pe parcursul anului scolar se actualizeaza saptamanal sau ori de cate ori este nevoie", se precizeaza in comunicatul Ministerului Educatiei.

Comments