Operatorii de comunicatii din Romania care nu au primit nicio reclamatie anul trecut

Operatorii de comunicatii din Romania care nu au primit nicio reclamatie anul trecut

Operatorii de comunicatii din Romania care nu au primit nicio reclamatie anul trecut

Autor: |

În primul semestru al anului 2016 Autoritatea Naţionala pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit şi soluţionat peste 1.310 reclamaţii de la utilizatorii de comunicaţii din România, cu 42% mai mult faţa de prima jumatate a anului trecut. Cele mai multe reclamaţii - 593 au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă.

Dintre toate categoriile de servicii (telefonie, internet, retransmisie a programelor audiovizuale, servicii poştale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în primele şase luni ale anului se refera la serviciile de telefonie mobila (45% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile poştale (14%), serviciile de acces la internet fix (12%), portarea numerelor de telefon (8%) şi  serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (7%).

Datele ANCOM centralizate pe primul semestru arata ca cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatorii de servicii de comunicaţii electronice s-au referit la serviciile furnizate de RCS&RDS (272 de petiţii), Vodafone România (228 de petiţii), Telekom Romania Mobile Communications (207 petiţii), Orange România (129 de petiţii) şi Telekom Romania Communications (102 petiţii).

Pe segmentul serviciilor poştale, ANCOM a primit 180 de plângeri, dintre care cele mai multe s-au referit la termenul de livrare a trimiterilor (44%) şi la deteriorarea trimiterilor poştale (24%).

Cei mai reclamaţi furnizori de servicii poştale în primele 6 luni ale anului au fost Urgent Cargus cu 70 de reclamaţii, Fan Courier cu 38 de reclamaţii şi Compania Nationala Posta Româna cu 27 de reclamaţii. 

Operatorii care nu primesc reclamaţii

În judeţul Covasna există trei operatori Alter-Net, Falu-Conect, Servicii Micronet, care au fiecare în jur de 1.000 de abonaţi şi care nu au avut nicio reclamaţie.

Soluţionarea reclamaţiilor

ANCOM poate interveni direct în situaţiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor sau nu includ anumite informaţii în contracte. Reclamaţiile privind nerespectarea condiţiilor contractuale trebuie adresate de utilizatorii persoane fizice catre Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Persoanele juridice care considera ca nu le sunt respectate prevederile contractuale se pot adresa instanţei de judecata competente.

În ceea ce priveşte serviciile poştale, în cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenţa legala de a sancţiona furnizorii pentru nerespectarea contractului. În caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau parţiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii ar trebui sa se adreseze mai întâi furnizorului de servicii poştale, iardaca reclamaţia nu a fost soluţionata amiabil sau nu a primit un raspuns în maxim 3 luni, utilizatorii se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile, urmând paşii descrişi aici. Autoritatea nu poate însa stabili cuantumul concret al despagubirilor şi nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competenţe revenind instanţelor de judecata.

Comments