PARADOXUL modernizarii cailor ferate propuse de Ministerul Transporturilor - Ce face Sorin Grindeanu...

,,Discutam despre un paradox. Am citit cu surprindere in scrisoarea celor de la Patronatul Asociatiei Feroviare Private catre dl Sorin Grindeanu ca dupa "modernizarea" cailor ferate dispar aproape 50 la suta din statii. Am vorbit despre acea linie ferata care se modernizeaza cu 2 miliarde - Cluj-Orastie, Cluj-Napoca - Episcopia Bihor. Care este logica? Cand e un mijloc de transport verde in toata Europa? Pai nu le modernizam ca sa foloseasca mai multi romani transportul cu trenul ca in toate tarile civilizate? Pai daca reducem numarul de statii, nu reducem si posibilitatile calatorilor de a accesa acest mijloc de transport?

Cand toata lumea foloseste transportul cu trenul, pentu ca e eficient, mai putin poluant decat transportul cu masina, tu desfiintezi jumatate din numarul de statii? Daca modernizezi, nu e logic sa maresti accesul cetatenilor? Daca desfiintezi statii, nu micsorezi accesul? Mie asa mi se pare. Sau poate ca voi, cei de la Ministerul Transporturilor aveti o logica. O logica a prostiei, a nesimtirii, a spagii, pentru ca am vazut multi arestati de la Ministerul Transporturilor pentru spaga si denuntati. In seara aceasta e doar inceputul, pentru ca maine seara este festival. O sa va arat legatura dintre dl Grindeanu, fotbal, dl si Nelutu Varga de la CFR Cluj, va fi interesant, Grupul de la Cluj, rezervistii de la SRI. Maine", a anuntat Anca Alexandrescu tema urmatoarei emisiuni Culisele statului paralel, de joi seara.

,,Dl Arsene va aparea si el maine in schema aia, e parte din poveste. E o retea mare de mafioti. Dl Grindeanu, dl Arsene, sunt niste legaturi. Baietii astia lucreaza in interiorul PSD. Dle Ciolacu, fiti atent ca pe la zilele de nastere ale diversilor din partid..., un domn care e deputat la PSD Dambovita. COmploteaza baietii. Cu dl Grindeanu si cu dl Radu Moldovan si cu dl arsene. Mai sunt si altii Dl Arsene are un un fiu, de 25 de ani, care controleaza cariera de calcar de la Babadag, avea o parte din actiuni, acu mle a luat pe tate, e norocos, descurcaret", a mai completat Anca Alexandrescu.

Realizatoarea emisiunii Culisele statului paralel a criticat in continuare modernizarea liniilor de cale ferata propusa in Strategia pana in 2030 a minsterului.

,,Noi modernizam, dar de fapt reducem capacitatile. Dar dl Grindeanu, care e de un an de zile la minister, am inteles, nu e raspunzator pentru tot ce s-a intamplat in trecut. Dar sunt niste licitatii... Chiar acum au vorbit de cea de 2 miliarde de care am vorbit, care se face cu bani europeni. Doar din dorinta de a te lauda, de a lansa niste proiecte, fara sa verifici daca corespunde tehnic, daca se duc banii unde trebuie, in sensul ca se face ce trebuie", a afirmat Anca Alexandrescu.

Si omul de afaceri Viorel Catarama, invitat miercuri, la Culisele statului paralel, a comentat modernizarea prin injumatatirea statiilor de tren si a liniilor ferate.

,,In mod normal ar trebui sa avem pentru transportul de marfa, extrem de important, care a suferit o scadere dramatica. Pe de alta parte, la transportul de persoane sunt trenuri si trenuri, accelerate, personale, pleaca de aici si opreste prima data la Bacau. Dar trebuie sa fie trenuri care sa asigure si deplasarea navetistilor. Ce inseamna insa o modernizare de 2,5 milioane de euro... Noi trebuie sa asiguram si o cat mai buna capacitate de transport a persoanelor in localitatile adiacente, intre doua sau trei, ca sa inlocuiasca masinile mici, autobuzele poluante, pe de alta parte transportul de marfuri, extrem de important", a observat Viorel Catarama.

,,Daca dl Grindeanu vine la emisiunea dvs, daca modernizeaza..., ii adresez multumiri", a mai spus V. Catarama, contrazis de Anca Alexandrescu: ,,Nu vine ca nu are curaj".

,,Daca inseamna sa reducem numarul de statii si linii ferate si sa redirectionam bani in licitatii care nu sunt transparente, nu o sa ii adresez multumiri dlui Grindeanu", a mai spus V. Catarama, completat de Anca Alexandrescu: ,,Cand o sa fie gata lucrarea, nu o sa mai fie dl Grindeanu"

,,Au fost nenumarate emisiuni despre faptul ca se fura bucati intregi (din liniile de cale ferata). Problema e ca acum se reduce si numarul lor. Cei care au semnalat sunt cei din zona privata. Daca societatile de stat nu sunt in stare, sa ii lasam pe operatorii privati", a mai afirmat A. Alexandrescu.

,,Lucrurile trebuiau discutate inainte, ca ne trezim dupa ce e gata lucrarea, cum ne-am trezit cu pasajul de la Domnesti, sta lumea si face fotografii. Pentru ca l-au gandit prost. Ca si cu Podul de la Braila, de care am spus clar ca nu va fi gata. S-au atribuit licitatiile, sunt 4 tronsoane.

Deci ei nu sunt in stare sa cheltuiasca banii.

Incompetenta este la cel mai inalt rang in Romania, daca sunt pusi oamenii lui Grindeanu, unul care a fost veterinar, unul de la SRI. Si atunci aruncam aiurea 2,5 mil de euro si ne trezim apoi ca ne cer banii inapoi. Inseamna ca sunt incompetenti", a punctat Anca Alexandrescu.

,,De 30 de ani, usor-usor, sistemul politic s-a rostogolit. In funtii importante sunt proomovati din ce in ce mai putini oameni competenti. Nu e valabil numai pentru Romania, e valabil pentru toata Europa. Dupa 70-80 de ani fara razboi, fara probleme, uite ca platim nota de plata, nici in Europa nu mai sunt oameni politici. Si noi suntem vinovati. Putin", a spus V. Catarama.

,,Noi platim nota de plata a prostiei lor, incompetenta lor", a concluzionat Anca Alexandrescu, miercuri seara, la Culisele statului paralel.

Caile Ferate din Romania, in COLAPS: Jumatate din linii DISPAR - Bomba din Strategia ministerului condus de Grindeanu

Reprezentantii Organizatiei Patronale a Societatilor Feroviare Private din Romania si-au exprimat nemultumirile printr-o scrisoare trimisa catre Ministerul Transporturilor. Aceasta face referire la anuntul recent al institutiei despre modernizarea si electrificarea sectorului Poieni-Alesd.

PATRONATELE ACUZA CA SITUATIA S-A INRAUTATIT

,,In foarte multe ocazii pana in prezent, prin modernizarea unor tronsoane feroviare, transportul feroviar de marfa a avut de suferit din cauza desfiintarii unui numar insemnat de linii abatute (...) Pe tronsoanele modernizate nu s-au imbunatatit conditiile de trafic feroviar de marfa, ci din contra, s-au inrautatit, cauza acestui fenomen paradoxal fiind in primul rand disparitia din uzul exploatarii a multor linii din statii, sau a unor statii in intregul lor. (...) De asemenea, pe sectiile nemodernizate in foarte multe statii se constata ca dispozitivele de linii abatute nu mai ofera conditii minimale pentru incrucisari, treceri inainte sau asteptare, fiind inchise de catre CFR.", spun reprezentantii operatorilor privati, potrivit clubferoviar.ro.

Comments