Presa franceza: Renault muta productia modelului Logan MCV din Romania in Maroc, din 2017

Presa franceza: Renault muta productia modelului Logan MCV din Romania in Maroc, din 2017

Potrivit sursei citate, productia modelului Logan MCV va fi mutata de la Pitesti la Tanger, in prima parte a anului 2017.

Vom prelua productia acestui model, care acum se fabrica in Romania, in primul trimestru al anului 2017”, a declarat, pentru L'Usine Nouvelle, directorul fabricii Renault din Tanger, Jean-François Gal.

Pentru a face posibil acest lucru, Renault va face investitii de aproximativ 20 de milioane de euro in Maroc, a mai spus Gal.

Astfel, productia la fabrica din Maroc va ajunge la 300.000 de masini, in 2017, prin introducerea celui de-al patrulea model, dupa Sandero, Dokker si Lodgy, dupa un an 2016 cu record de productie.

Dupa deschiderea uzinei din Maroc, Renault a inceput sa produca din ce in ce mai putine masini in Romania, primul model care a migrat de la Mioveni spre Tanger fiind Sandero.

La Mioveni sunt fabricate, in prezent, modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster si Renault Symbol. Pe de alta parte, uzina din Maroc produce vehicule Dacia Lodgy, Dacia Dokker si Dacia Dokker Van, pe prima linie de fabricatie, si Dacia Sandero si Dacia Sandero Stepway la cea de-a doua.

Renault a inaugurat uzina din Maroc in 2012, iar in anul urmator a deschis si o a doua unitate, unde a inceput sa fabrice modelele Dacia Sandero si Dacia Sandero Stepway.

Fabrica Renault din Tanger este detinuta in proportie de 52,4% de grupul Renault si 47,6% de Caisse de Depots et de Gestion (CDG). Costul total al investitiei de la Tanger a fost estimat la 1 miliard de euro, de la lansarea in februarie 2012, iar in a treia faza este asteptata si implicarea Nissan, partenerul de alianta al Renault.

Circa 90% din productia fabricii Renault din Tanger este destinata exportului, livrarile fiind destinate unor peste 25 de tari, mai ales din Europa.

Pe piata marocana, Renault si Dacia ocupa pozitia de lider, cu peste o treime din vehiculele comercializate. Grupul francez beneficiaza in zona libera Tanger de numeroase avantaje, precum costurile salariale reduse, scutirea de impozitul pe profit timp de cinci ani si apoi de un nivel redus de impozitare, si absenta taxelor de export.

Fostul presedinte director general al Dacia si al Renault Romania, Nicolas Maure, declara, in urma cu doi ani ca, pentru companie, finalizarea Coridorului IV, care cuprinde si proiectul autostrazii Pitesti-Sibiu, este foarte importanta, pentru ca ar face mai rapid transportul masinilor catre tarile in care grupuol auto exporta.

El a adaugat si ca utilizarea capacitatilor portuare de la Constanta, alaturi de o legatura pe calea ferata de la Mioveni pana la port sunt de asemenea necesare. "Vrem si o naveta rapida din Europa de Vest spre Turcia, prin Romania, si speram sa o realizam pana la sfarsitul anului", a mai spus reprezentantul grupului francez.

Lipsa infrastructurii de transport si majorarile salariale repetate au fost indicate ca fiind posibile motive pentru care Renault si-ar putea muta productia din Romania in tari cu costuri mai reduse.

Vanzarile grupului Renault au urcat cu 13,4% in primul semestru din 2016, la nivelul record de 1,57 milioane de vehicule, in timp ce cota de piata a producatorului auto francez a crescut cu 0,3 puncte procentuale, la 3,5%. Inmatricularile Dacia au urcat cu 9%, brandul romanesc inregistrand vanzari record in primele sase luni din 2016.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Comments