Preturile produselor din supermarketuri, ajustate permanent de computer. Cum ne-ar putea afecta la b...


Un mare retailer alimentar testeaza deja folosirea inteligentei artificiale (AI) pentru ajustarea dinamica a preturilor de la raft, scrie go4it.ro. Dezvoltat de un startup numit Wasteless, softul este destinat in principal magazinelor specializate in comertul cu produse alimentare, perisabile, care risca sa ajunga la gunoi daca nu sunt vandute la timp.


Concret, algoritmul face reduceri automate de pret, in functie de mai multi parametri. De exemplu, legumele abia incarcate in galantare vor avea pretul maxim stabilit de magazin. Apoi, pe masura ce acestea devin mai putin atractive pentru cumparatori, deprecierea va fi reflectata si in pretul afisat. Aceeasi strategie se aplica si pentru produsele alimentare cu termen de valabilitate clar definit (mezeluri, produse lactate, etc.), pretul cel mai mic aparand chiar inaintea termenului de expirare.


Softul se afla in etapa de testare



Dezvoltatorul
Wasteless sustine ca sistemul sau poate reduce risipa din
magazinele alimentare cu cel putin 40%. In functie si de
legislatie, este posibil ca softul sa foloseasca si alti
parametri, in afara de data de expirare sau perisabilitate. De
exemplu, unele magazine ar putea antrena algoritmii AI sa salte
automat pretul produselor care se vand bine sau in perioadele de
varf, cum ar fi sarbatorile.



Softul
va intra deocamdata intr-o etapa de testare, in magazinele Metro
Makro din Polonia, dar ar putea fi preluat in cele din urma si de
alte lanturi de magazine, mai noteaza sursa citata.


Comments