Revolut e un loc groaznic pentru angajati, conform angajatilor

Revolut e un loc groaznic pentru angajati, conform angajatilor

Revolut e un loc groaznic pentru angajati, conform angajatilor

Să lucrezi pentru o companie „unicorn” sună ca și cum totul este lapte și miere. Nu este și cazul Revolut, totuși.

Revolut are peste patru milioane de utilizatori și vine ca o alternativă a banking-ului tradițional. Startup-ul a fost lansat în 2015, în Marea Britanie, ca o aplicație pe telefon. Aceasta servește drept cont bancar sau portofel electronic. Startup-ul și-a câștigat statutul de companie „unicorn”. Așa sunt numite startup-urile cu o valoare de peste un miliard de dolari.

Foști angajați ai companiei susțin că rapida creștere a companiei este o consecință a exploatării celor care lucrează pentru Revolut. Ritmul cu care angajații părăsesc compania și sunt înlocuiți de noi angajați este extrem de mare în cazul Revolut, în mare parte din cauza orelor de muncă neplătite sau unor target-uri setate de superiori care sunt, de cele mai multe ori, imposibil de atins,

Revolut nu plătește angajații așa cum ar trebui

Pentru a putea deveni angajați ai companiei, Revolut supunea candidații unui test. Aceștia trebuia să obțină cât mai mulți clienți care ar fi urmat să folosească serviciile companiei. Aplicanții erau instruiți să recruteze cel puțin 200 de clienți care să depună câte zece euro în aplicație pentru a avea șanse să treacă în etapa următoare, care consta într-un interviu. Aceștia erau sfătuiți să trimită codurile promoționale către prietenii lor, să le posteze pe social media sau să lipească afișe în campusurile universităților.

Totuși, descrierea sarcinii nu menționa că atingerea țintei ar garanta aplicantului că e calificat pentru job. Astfel, niciun candidat nu a fost plătit pentru clienții pe care i-a adus companiei, potrivit unui fost manager.

Publicația spaniolă El Diario a făcut publică povestea unei candidate la postul de manager de dezvoltare a afacerilor. Femeia a refuzat să îndeplinească această sarcină pe gratis. „Mi s-a părut abuziv. Se joacă cu oamenii care își caută de lucru”, a declarat aceasta.

După aceste dezvăluiri, Chad West, șeful departamentului de comunicare, a declarat că Revolut a renunțat imediat la această practică, imediat după ce a devenit conștientă de acest lucru. Compania nu a răspuns întrebărilor presei legate de numărul de clienți obținuți prin această metodă. Nici la cele legate de executivii care știau că acest lucru se practica în companie.

Compania Revolut este obsedată să atingă target-uri

Mai mulți foști angajați spun că faptul că managerii consideră acceptabil să ceară aplicanților să lucreze pe gratis este o reflecție a culturii organizaționale a companiei care, susțin aceștia, este atingerea de target-uri prin orice mijloc.

Astfel, Revolut pune rezultatele finale mai presus de orice, chiar și mai presus de bunăstarea angajaților. Declarațiile mai multor foști angajați susțin că bullying-ul era o practică extrem de comună la locul de muncă. Mai mult, angajații erau nevoiți să lucreze deseori peste program și chiar în weekend pentru a atinge target-urile și mulțumi superiorii.

De asemenea, Alan Chang, executiv care face parte din cercul CEO-ului, ținea conferințe video săptămânale în care le reamintea angajaților de target-urile respective. Le cerea acestora să explice ce făcuseră cu o săptămână înainte, deși nu păra să îi asculte. Deseori îi întrerupea în mijlocul propoziției spunând „următorul”, povestește un fost manager. Astfel, angajații nu aveau posibilitatea de a explica de ce nu atinseseră target-ul impus.

Concedieri în masă la Revolut

Angajații nu rezistă prea mult să lucreze la Revolut. Un angajat petrece în medie între 18 luni și patru ani într-un startup. La Revolut, media este mult mai mică, susține Stevie Buckley, co-fondator al Honest Work.

De cele mai multe ori, angajații erau concediați pentru că nu reușeau să se ridice la standardele imposibil de atins setate de superiori. În primăvara anului 2018, Nikolay Storonsky, CEO-ul companiei, și-a anunțat angajații că cei cu ratingul de performanță insuficient de bun, vor fi concediați fără vreo negociere, în urma verificării.

La momentul scrierii articolului, compania are peste 300 de posturi deschise pe site.

Storonsky a declarat într-un interviu că Revolut atrage oameni care vor să evolueze, iar evoluția se face mereu prin suferință”.

Comments