Romania, alta statistica sumbra! Suntem in Top UE la numarul de morti si accidente pe calea ferata

Romania, alta statistica sumbra! Suntem in Top UE la numarul de morti si accidente pe calea ferata

Romania, alta statistica sumbra! Suntem in Top UE la numarul de morti si accidente pe calea ferata

Datele au fost publicate miercuri de Oficiul European de Statistica (Eurostat), citat de Agerpres. In statistica forului european nu au fost incluse si sinuciderile.

Eurostat arata ca in ultimii ani, in perioada 2010 - 2018, numarul accidentelor feroviare grave in UE a scazut cu aproape 25%, la 1.721 accidente, cu 571 mai putine decat in 2010.

Cel mai comun tip de accidente implica persoane neautorizate lovite de tren pe calea ferate. In 2018, au fost 973 de astfel de accidente, reprezentand mai mult de jumatate (57%) din totalul numarului de accidente.

O alta categorie importanta o reprezinta accidentele produse la trecerea la nivel cu calea ferata, inclusiv accidente in care sunt implicati pietoni. Cu 447 de accidente, aceasta categorie reprezinta 26% din totalul numarului de accidente in 2018.

In 2018, cele mai multe accidente feroviare din UE au avut loc in Germania (302), Polonia (275), Ungaria (162) si Romania (132), iar cele mai putine in Luxemburg (2) si Irlanda (6).

Imagine

Din pacate, si la numarul celor care au murit suntem printre primele cinci state din UE... In 2018, in Polonia au murit cei mai multi oameni in accidente feroviare - 195, urmata de Germania - 128, Ungaria - 93, Italia - 73, Romania - 60, dintre care 17 la trecere de nivel Franta, cu 58.

Imagine

Cateva din cele mai grave accidente feroviare care au avut loc in Romania in ultimii 10 ani

Ultimul accident grav a avut loc chiar acum o luna, pe 18 decembrie 2019, cand doua trenuri s-au ciocnit frontal langa Ploiesti, in statia Ploiesti Triaj. Au fost ranite 11 persoane dupa ciocnirea unui tren Regio, care circula pe ruta Buzau, Ploiesti, Sud Bucuresti, cu 50 de calatori, si un marfar, incarcat cu zahar. Trenurile rulau pe aceeasi linie pentru ca macazul nu a fost schimbat la timp. Cei doi mecanici de locomotiva au fost cel mai grav raniti.

Pe 17 mai 2018, patru tinere, cu varste intre 20 si 21 de ani, au murit dupa ce autoturismul in care se aflau a fost spulberat de tren pe o trecere de cale ferata din apropierea orasului Jibou, judetul Salaj. Accidentul s-a produs pentru ca soferita a ignorat semnalele acustice si luminoase la trecerea la nivel. Pe 29 noiembrie 2016, a avut loc o alta ciocnire frontala. Doua locomotive de tren s-au ciocnit frontal pe o cale feroviara industriala de la marginea orasului Targu Jiu. Unul dintre mecanici a murit, iar celalalt a fost grav ranit. Cele doua locomotive s-au ciocnit cand faceau o manevra de alipire la garnituri. Pe 8 septembrie 2013, 11 persoane au murit, printre care si doi copii, dupa ce o masina de transport persoane a fost spulberata de un tren in zona fabricii de medicamente Antibiotice din Iasi. Soferul nu a respectat semnalele luminoase de trecere la nivel cu calea ferata. Un alt accident grav a fost cel de pe 8 septembrie 2012, cand opt persoane au murit si alte doua au fost grav ranite la o trecere de cale ferata semnalizata intre Sfantu Gheorghe si Ozun. Trenul care circula pe ruta Targu Mures-Brasov a lovit un tractor cu remorca in care erau 15 persoane care veneau de la munca pe camp. Pe 5 iulie 2012, doua femei au murit si alte doua persoane au fost grav ranite dupa ce un tren de marfa a deraiat in judetul Dambovita, in zona localitatii I.L. Caragiale. In halta Olari, locomotiva a scapat de sub control, a acrosat autoturismul cu cele 4 persoane, de pe Drumul National 72, si l-a tarat 400 de metri. Locomotiva a cazut de pe un pod pe sosea, cu tot cu trei vagoane, iar masina a ramas prinsa sub locomotiva.

Comments