Sorin Grindeanu, somat de transportatorii romani sa intervina URGENT la Bruxelles, pe 1 iunie, dupa...

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita interventia ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, impotriva deciziei Austriei privind restrictionarea liberei circulatii a camioanelor in Tirol la Consiliul UE din 1 iunie 2023.

Transportatorii ii cer lui Sorin Grindeanu sa intervina ferm impotriva restrictiilor impuse tranzitului camioanelor in Tirol in cadrul Consiliului UE al Ministrilor Transporturilor din 1 iunie 2023 si sa solicite Comisiei Europene sa initieze de urgenta proceduri de incalcare a dreptului comunitar impotriva Austriei.

In ciuda presiunilor, Comisia Europeana nu a luat nicio masura impotriva Austriei pentru a opri obstacolele la libera circulatie a marfurilor pe aceasta importanta ruta de legatura transalpina. Recent, actualul Guvern italian a crescut presiunea asupra CE si solicita in mod activ actiuni legale impotriva Austriei la urmatorul Consiliu UE al ministrilor de Transport.

Transportatorii solicita aceasta interventie pentru a determina Comisia Europeana sa declanseze procedura de infringement privind restrictionarea liberei circulatii: ,,Restrictiile de circulatie pentru camioane impuse in Tirol afecteaza activitatea transportatorilor rutieri romani care opereaza transporturi rutiere internationale in UE", se mentioneaza in comunicat.

NOILE RESTRICTII IMPUSE CAMIOANELOR DE AUSTRIA

Autoritatile regionale din Tirol au publicat recent un regulament privind introducerea de noi restrictii pentru vehiculele cu o greutate maxima admisa de peste 7,5 tone, potrivit trans.info.

Interdictiile de circulatie se aplica pe A1 (autostrada Inntal) si A13 (autostrada Brenner) astfel:

Catre Italia:

27 mai (sambata) de la 7:00 la 15:00,2 iunie (vineri) de la 9:00 la 22:00.

Catre Germania:

in fiecare sambata de la 1 iulie pana la 26 august 2023, intre orele 7:00 si 15:00,3 octombrie (marti) de la 0:00 la 22.00.

Pe langa aceste restrictii se vor mai aplica restrictii in toate zilele de sambata, incepand din 1 iulie pana in 26 august 2023, in intervalul orar 8:00 15:00 pe urmatoarele rute:

B 178 Loferer Strasse de la Lofer la Woergl,B 320 Ennstalstrasse,B 177 Seefelder Strasse,B 179 de la Nassereith la Biberwier,B 181 Achensee Strasse,B 182 Brenner Strasse,A4 de la nodul Schwechat pana la Nickelsdorf.

In ultimul deceniu, transportatorii rutieri de marfuri din Romania si celelalte State Membre UE s-au confruntat cu provocari serioase la tranzitarea Austriei din cauza numeroaselor restrictii de trafic din Tirol si a unei politici active de transfer modal, sustin transportatorii.Austria restrictioneaza libera circulatie a camioanelor, aplicand un set de masuri de descurajare a tranzitului rutier de marfuri: restrictia de circulatie sectoriala potrivit careia anumite grupuri de marfuri nu mai pot fi transportate pe cale rutiera prin Tirol, restrictii cantitative asupra numarului de vehicule grele de marfa permise pe axa Nord-Sud a autostrazii A12, respectiv tratarea in bloc a vehiculelor grele de marfa la frontiera germano-austriaca ("Blockabfertigung"), generand cozi ale camioanelor la frontiera, potrivit UNTRR.Transportatorii romani sustin ca Austria aplica restrictii de conducere pe timpul noptii sau limiteaza folosirea vehiculelor grele de marfa apartinand anumitor clase Euro."De-a lungul anilor, Austria a inasprit aceste masuri deosebit de impovaratoare pentru operatorii romani si europeni de transport rutier de marfuri. Totodata, in ciuda eforturilor considerabile de a creste oferta de transport feroviar de marfa si capacitatea de transport combinat, aceste eforturi s-au dovedit insuficiente pentru a atenua provocarile create de multiplele restrictii de circulatie austriece, afectand functionarea lanturilor de aprovizionare in cadrul Uniunii Europene", potrivit solicitarii catre Sorin Grindeanu,,Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania - UNTRR, alaturi de BGL - Germania, IRU si asociatii profesionale de transport rutier din Austria, Franta, Danemarca, Italia, Ungaria, Norvegia, Suedia, Olanda, Republica Ceha si Polonia, a transmis numeroase scrisori Comisiei Europene privind restrictiile de circulatie a camioanelor impuse in Tirol, care sunt contrare legislatiei europene, solicitand in mod repetat deschiderea procedurilor de incalcare a dreptului comunitar (infringement) impotriva Austriei", mai spun transportatorii.

Comments