TAROM, capusata de interese uriase. Compania se vrea reabilitata. In 2019, aproape jumatate dintre a...

Realizatoarea emisiunii Culisele Statului Paralel considera ca absolut toate partidele care s-au perindat pe la putere in ultimii 33 de ani sunt vinovate pentru situatia deplorabila in care a ajuns transportatorul aerian national Tarom.

,,Nu stiu ce succes va avea aceasta campanie a sindicatului Tarom. Cert este ca, la nivelul anului 1964, atunci cand s-a infiintat Tarom, compania avea 27 de curse externe, acum mai are doar 19 destinatii in afara tarii. Este capusata, a fost violata in grup de toate partidele aflate la putere. A ajuns mai rau decat companiile low cost. Tarom a pierdut multe zboruri in China si SUA. Grindeanu nu are timp sa se ocupe de Tarom, are alte prioritati. Ii intreaba cineva pe Grindeanu si ai lui din Transporturi despre criza Tarom?", a declarat Anca Alexandrescu.

Marius Popescu, fost purtator de cuvant al Tarom, acuza faptul ca, desi Comisia Europeana are de trei ani pregatiti 70 de milioane de euro pentru restructurarea Tarom, nimeni din Romania nu a intreprins nimic pentru ca transportatorul aerian national sa intre in posesia acestor bani.

,,Sindicatul Tarom, care are peste 50% din cei 1.200 de angajati, au hotarat aceasta colecta pentru companie. Am discutat cu domnul Pascu, presedintele sindicatului si mi-a spus ca alta varianta nu exista. Se incearca salvarea acestui brand national. Cei care ne conduc spun ca ar trebui sa multumim ca inca mai avem companie de transport aerian national, ca altii nu mai au. Croatia, Finlanda Polonia, Franta, Germania, au companii aeriene nationale. Guvernul din Serbia au intrat intr-un parteneriat cu Etihad, iar Air Serbia merge excelent. Pierderea Tarom a fost redusa si de pe urma disponibilizarilor. Nivelul de prostie care exista la cei care ne conduc este mare. Exista foarte multi angajati unsi acolo, agatati pe acele functii, ca ei sa fie la butoanele Tarom. Sunt oameni acolo care nu fac diferenta intre avioanele companiei. Nu se vrea performanta. Ministrul paseaza problema Tarom, nu-l intereseaza nimic. Tarom avea peste 40 de zboruri internationale saptamanale, acum abia ajunge la 27. O companie romaneasca privata a achizitionat a opta nava si se pregatesc sa zboare la Boston, New York si Chicago. Deci, ,,se face loc" pentru alte companii. In 2020 s-a incercat accesarea unui ajutor de 70 de milioane de euro, iar noi inca negociem, dar nu am vazut acesti bani. Acesti bani nu sunt negociati de Tarom la Comisia Europeana. Inca nu s-au luat banii de la Comisia Europeana. Planul de restructurare a fost facut de altcineva, de o companie din BIG4. Practic, o companie a statului roman ii este frica de proprietarul ei, adica statul, care nici nu se sinchiseste sa aiba grija de Tarom", a declarat Marius Popescu.

Comments