Timis: Principalele probleme ale Capitalei Culturale Europene 2021, din "industria ospitalitatii", i...

Principalele probleme ale "industriei ospitalităţii" din zona de vest a ţării, care doreşte să fie la înălţimea calităţii impuse de Timişoara Capitală Culturală Europeană 2021, au fost prezentate în cadrul unei dezbateri care a avut loc marţi după amiaza, în organizarea Asociaţiei Timişoara 2021, în reşedinţa judeţului, acestea fiind locurile de parcare pentru autocare, iluminatul stradal şi spaţiile de cazare.

"Este un deficit de locuri de cazare şi de aceea ne mobilizăm să creăm noi spaţii de primire a turiştilor. Ni se vor alătura nume mari din industria ospitalităţii în Timişoara, dar avem nevoie de sprijinul autorităţilor şi al colegilor noştri pentru promovare şi pentru atragerea turiştilor. Trebuie să ne organizăm şi să rezolvăm problemele. Trebuie să ne pregătim de acum şi să culegem roadele în anul 2021, dar şi după aceea", a declarat reprezentanta Horetim, Corina Macri.

În momentul de faţă, numărul locurilor de cazare din Timişoara şi împrejurimi este de aproape 90.000, care includ şi spaţiile din campusurile universitare şi şcolare, în condiţiile în care estimările arată că în acel an în municipiu vor sosi în jur de un milion de turişti.

Fostul director al Biroului de promovare a turismului din România la Viena, expertul timişorean în turism Simion Giurca, a precizat că timpul este înaintat şi că se impune recuperarea rapidă prin implicarea tuturor, pentru acelaşi scop.

"Suntem în urmă cu proiectul şi de aceea trebuie să insistăm să recuperăm din timpul pierdut. (...). Pentru dezvoltarea viitoare a oraşului ne-ar trebui în afară de hotelurile care sunt acum în discuţie (patru lanţuri hoteliere) alte încă vreo patru, inclusiv pentru Timişoara turistică de după anul 2021. Rezolvarea ar fi ca un investitor român sau străin să identifice o clădire sau două care se pretează foarte bine pentru activitatea de hotel şi să o pună în valoare, în acest sens", a spus Simion Giurca.

Preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Timişoara 2021, Horaţiu Rada, a subliniat că pentru reuşita acestui proiect este nevoie de un acord interministerial, cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării şi cu Ministerul Culturii.

"Asociaţia Timişoara Capitală Culturală Europeană încearcă să identifice, să pună în discuţie şi să găsească soluţii pentru toate problemele punctuale. S-a propus Primăriei Municipiului Timişoara ca pe lângă culorile alb-violet, care reprezintă oraşul, să fie ataşată şi sigla TM2021 pe mijloacele de transport în comun, chiar şi pe taximetre. (...) Timişoara 2021 Capitală Europeană a Culturii nu este doar un brand al Timişoarei, ci este şi un brand al României şi avem o şansă istorică pe care trebuie să o valorificăm la maxim", a punctat Horaţiu Rada. AGERPRES/(AS - autor: Otilia Halunga, editor: Karina Olteanu, editor online: Adrian Dădârlat)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comments