VIRATI IN FRANTA Profitul romanesc al unui

VIRATI IN FRANTA - Profitul romanesc al unui urias lant de supermarketuri, virat in Franta

VIRAȚI ÎN FRANȚA  Magazinele Carrefour din România au virat către compania mamă din Franţa 42 de milioane de euro din profitul obţinut în ţara noastră în perioada 2011-2015. Banii au fost acordaţi sub formă de dividende. Cele 42 de milioane de euro reprezintă aproximativ 30% din profitul de 141 de milioane de euro pe care l-a generat reţeaua din ţara noastră, care de curând a preluat şi 86 de supermarketuri Billa.

Grupul francez Carrefour a încasat dividende de 185 milioane lei (41,7 milioane euro) din profitul realizat de magazinele deținute în România între anii 2011-2015, potrivit unei decizii a acționarilor. În perioada menționată, Carrefour România a avut un profit net cumulat de 629,7 milioane lei (141 milioane euro).

Carrefour deține magazinele din România prin intermediul firmei Hyparlo SAS, notează Profit. Recent, compania a devenit proprietara a 86 de supermarketuri Billa, după finalizarea tranzacției parafate la finalul anului trecut.

Tranzacția a fost autorizată de Consiliul Concurenței cu condiția respectării unor angajamente asumate voluntar de către Carrefour. Astfel, Carrefour și-a luat angajamentul de a cesiona trei supermarketuri active pe piața din Brăila. Este vorba despre Carrefour Market Strada Școlilor, Carrefour Market Bd. Dorobanți și Billa Șos. Buzăului (Milcov).

Prin preluarea Billa, Carrefour România își întărește poziția pe segmentul de supermarketuri, ajungând la circa 200 magazine din acest format, iar cifra de afaceri totală va depăși 1,7 miliarde euro. Carrefour mai deține 29 hipermarketuri „Carrefour”, 43 magazine de proximitate „Express”, 10 magazine de proximitate „Contact” și un magazin online. Retailerul deține însă și patru magazine sub brandul Supeco.

Retailerul a obținut anul trecut o cifră de afaceri de 6,18 miliarde lei (1,39 miliarde euro), cu 13,4% mai mare comparativ cu 2014, și un profit net de 127,7 milioane lei (28,7 milioane euro), în creștere cu 9,6%. Rezultatele cumulează afacerile Carrefour România SA – hipermarketurile și Artima – supermarketurile. Grupul are peste 9.000 de angajați în România.

Sursă

Comments