Nicusor Dan, raspuns halucinant la problema traficului. "E bine ca nu suntem mai rau"

Nicusor Dan, raspuns halucinant la problema traficului. "E bine ca nu suntem mai rau"

Nicusor Dan, raspuns halucinant la problema traficului. "E bine ca nu suntem mai rau"

In 2020, acesta si-a oferit serviciile, pro bono, pentru a-l consilia pe Nicusor Dan in managementul traficului. "Ma simt legat de acest oras si vreau sa ofer si eu ceva in schimb locului in care mi-am petrecut copilaria. Nu voi primi niciun ban, nu voi primi nimic pentru munca mea. Intelegerea e doar sa mi se deconteze transportul, avionul, atunci cand voi veni in Bucuresti", spunea Horodniceanu.

Au fost mai multe idei pe care Horodniceanu le-a impartasit cu primarul Capitalei, care declara: "Bucurestiul are nevoie de o solutie inteligenta pe care, este o promisiune, o vom realiza in doi ani, adica un sistem complet de management al traficului, corelat cu transportul public". Insa, atunci cand profesorul de origine romana a incercat sa reia legatura, nu a mai primit niciun raspuns.

,,Nu am avut succes. De obicei, dragostea cu sila nu se face", declara acesta, jumatate de an mai tarziu.

Dupa incetarea din viata a lui Horodniceanu in iunie 2023, Nicusor Dan, isi cauta scuze pentru lipsa de actiune de care a dat dovada si de acceptare a ajutorului pro bono: "Mai intai, in primul an, pe de o parte am avut Covid, si era un om cu o anumita varsta, care nu putea veni la Bucuresti, si trebuia sa-i trimitem documente. Si de fapt preocuparea noastra era sa stabilizam financiar Primaria. Dupa care...".

Capitala se sufoca, dar Nicusor Dan ne spune ca putea sa fie si mai rau si cere rabdare

Lipsa de actiune de care Nicusor Dan a dat dovada in cazul colaborarii cu profesorul Horodniceanu nu este un caz singular. In patru ani, nici macar unul dintre punctele care au figurat in programul sau electoral nu a fost materializat.

,,Semafoarele se pot rezolva cu matematica. Trebuie sa fie un semafor cu camera care sa le permita soferilor sa faca stanga. Traficul va fi redus 40%. Vom scoate masinile de pe prima banda, dar mai intai dam o luna de acomodare soferilor", descria edilul, in campania electorala, sistemul inteligent de management al traficului. Acesta n-a devenit o realitate si in conditiile in care numarul de autoturisme a crescut, cel al numarul de intersectii aflate in sistemul de temporizare al Capitalei a scazut, si nu i se mai da importanta.

Din aceasta cauza, nu doar la orele de varf, Bucurestiul este un oras in care gasesti o "parcare" la fiecare semafor. In ea stau, dupa ce au avut de depasit si obstacolul lipsei benzilor unice, si mijloacele de transport public de suprafata, care reprezinta alternativa pe care Nicusor Dan le-o propune acum bucurestenilor.

Mai mult, este si o expresie a faptului ca in patru ani edilul nu doar ca nu a oferit solutii, ci nici macar nu a inteles enuntul problemei, astfel ca nu le poate oferi nici pe viitor. O demonstreaza faptul ca justifica pe seama traficului blocarea planului urbanistic general, sustinand ca dezvoltarea urbana a dus la "sufocarea" orasului, si le spune bucurestenilor ca altfel lucrurile puteau sta chiar mai rau. Si ca le propune 2035 drept termen pentru a scapa de ambuteiaje si poluare. De ce 2035 si nu alt an, numai el stie.

Comments