4 greseli care transforma alimentele sanatoase in bombe calorice

4 greseli care transforma alimentele

4 greseli care transforma alimentele sanatoase in bombe calorice

Este foarte bine daca ai reusit sa selectezi doar alimentele benefice pentru tine si sa le ai mereu in preajma, ocolind excesul de sare sau zahar si grasimile saturate. Cu toate acestea, nu este o garantie ca vei reusi sa reduci numarul de calorii consumate pentru a-ti remodela silueta. Poti manca prea mult chiar si din optiunile benefice si ai putea transforma alimentele sanatoase in bombe calorice, scrie eva.ro.

Nu este suficient doar sa stii sa selectezi preparate care au multe vitamine si minerale. Cantitatea influenteaza decisiv rezultatele pe care le vei obtine pentru ca excesul de calorii, chiar daca provine din alegeri mai inspirate, se va depune in continuare sub forma de centimetri in plus in zonele-problema.

Din acest motiv trebuie sa acorzi atentie tuturor ingredientelor pe care le folosesti. De multe ori poti porni de la o baza sanatoasa, dar celelalte ingrediente folosite iti pot sabota eforturile de a te mentine in forma.

Nu te gandi ca restul ingredientelor sunt doar pentru un gust mai bun pentru ca, in multe cazuri, pot avea mult mai multe calorii decat friptura slaba sau legumele de la care ai pornit.

Iata cum poti evita greselile care transforma alimentele sanatoase in bombe calorice:

1. Fii atent ce pui la salata

Cu siguranta te gandesti ca salata este prima optiune atunci cand vrei sa tii o dieta, dar nu este suficient sa aiba legume. Restul ingredientelor pot creste rapid totalul de calorii, astfel incat nu va mai semana deloc cu o alegere inspirata pentru eliminarea kilogramelor in plus. Crutoanele, branza multa sau nucile caramelizate pot dubla numarul de calorii. De asemenea, dressingul este problema principala atunci cand pregatesti o salata.

Evita dressingurile cremoase, pe baza de unt sau smantana si alege o reteteta simpla cu ulei de masline, otet din vin alb, ierburi aromatice si condimentele tale preferate. Cand iesi la restaurant cel mai bine ar fi sa comanzi o salata simpla si sa adaugi chiar tu uleiul si otetul.

Credeai ca vei slabi daca iti comanzi o salata Cesar in loc de paste? Ei bine, aceasta optiune din meniul restaurantelor are in jur de 850 de calorii, mult mai mult decat ai nevoie daca vrei sa slabesti. Otetul balsamic este o varianta pentru un dressing mai putin acru, dar la fel de gustos si dietetic.

2. Consumi fructe si legume sub forma de lichid

Daca nu iti place sa mananci fructe si legume si alegi mereu sucurile, vei ajunge sa consumi foarte multe calorii fara sa obtii beneficiile fibrelor. In absenta acestora apetitul nu va fi tinut sub control si iti va fi foame intre mese.

Poti prepara din cand in cand un smoothie pentru ca vei pastra nutrientii esentiali, dar de obicei este preferabil sa le consumi proaspete pentru a reduce numarul de gustari de-a lungul zilei. Integreaza-le in cadrul meselor principale, precum si la gustarea de dupa-amiaza. Daca dimineata nu ai deloc timp si un smoothie este singura ta optiune fii foarte atent la reteta utilizata.

Nu adauga siropuri, unt de alune, lactate integrale sau granola pentru ca silueta va avea de suferit. Foloseste lapte semi-degresat, fructe, condimente si 2 linguri de seminte de floarea soarelui sau nuci. In acest fel te asiguri ca savurezi un smoothie sanatos, care nu te face sa ai nevoie de o masura mai mare la haine.

3. Uiti de marimea sau numarul de portii

Alimentele care contin grasimi sanatoase nu sunt dusmanul siluetei, insa trebuie consumate cu masura. De exemplu, un avocado are 320 de calorii, 50g de nuci au 280-300 de calorii, iar o lingura de ulei de masline are 120 de calorii. Potrivit specialistilor, la restaurant se adauga o cantitate considerabila de grasimi preparatelor, dar de fapt nu ai nevoie decat de o lingura de ulei la o salata, combinata cu otet si condimente. De asemenea, conteaza si marimea portiei. Daca vei manca o cantitate excesiva caloriile se vor acumula in timp si iti va fi din ce in ce mai greu sa slabesti.

Discuta cu prietenii, razi si adauga comentarii interesante. Nu tranforma mancarea in principalul tau obiectiv pentru ca silueta poate fi periclitata.

4. Sabotezi proteinele si legumele cu sosuri

Smantana grasa, maioneza, untul sau uleiul in exces de la sosuri pot schimba drastic numarul de calorii al unei mese. Evita sosurile bechamel, carbonara, hollandaise sau Alfredo. In schimb, poti alege variante utile pentru remodelarea siluetei cum sunt sosul de rosii, cel de lamaie, de soia, cel pe baza de otet balsamic sau salsa. Daca nu poti rezista si comanzi un sos care iti poate pune silueta in pericol cere chelnerului sa il puna intr-o farfurie separata, astfel incat sa poti gusta din cand in cand fara a-l consuma pe tot.

Comments