7 din 10 profesori spun ca au nevoie de cursuri de perfectionare ca sa predea online

7 din 10 profesori spun ca au nevoie de cursuri de perfectionare ca sa predea online

7 din 10 profesori spun ca au nevoie de cursuri de perfectionare ca sa predea online


Un studiu realizat de Federatia Sindicatelor din Educatie Spiru Haret, la care au participat 8.500 de profesori, scoate la iveala problemele cu care se confrunta acestia ca sa predea in pandemie. De la cheltuielile pe care le-au facut din propriul buzunar, pana la nevoia lor de a invata cum sa predea online. In plus, 46% dintre cadrele didactice spun ca autoritatile locale nu au ajutat scolile cu masti sau materiale igienico-sanitare.


Aproape 40% dintre profesorii romani au trebuit sa isi cumpere laptop sau tableta. 30% dintre ei au cheltuit in jur de 1.000 de lei sau mai mult pentru a putea preda online. Pe langa echipamente, au mai cheltuit pe masti, dezinfectanti, imprimante si cartuse pentru copiatoare. Sunt parte din rezultatele studiului realizat de Federatia Sindicatelor din Educatie (FSE) Spiru Haret.


In plus, peste 66% dintre profesori spun ca ar avea nevoie de cursuri de perfectionare pentru a putea preda online. Unde mai pui ca aproape jumatate dintre acestia au spus ca nu au urmat un curs de formare in ultimii cinci ani.


25% dintre profesori nu se simt pregatiti sa predea online


In
gestionarea pandemiei, autoritatile locale au fost cele care au
avut cea mai mare responsabilitate, insa peste 46% dintre dascali
sustin ca autoritatile locale nu au venit in ajutorul scolilor
cu
materiale igienico-sanitare sau masti de protectie. Profesorilor
le-ar putea deconta scolile mastile pe care le-au cumparat din
august si pana azi.


Exista
insa si exemple de buna practica, scoli care au cumparat
laptopuri si tablete pentru cadrele
didactice si au montat echipamente pentru predarea in sistem hibrid
si online.


Si chiar daca scolile ar putea sa asigure toate cele necesare, mai bine de un sfert dintre profesori spun ca nu se simt pregatiti pentru a trece la scoala online. Insa, in realitate, peste 60% dintre scoli nu au putut sa le asigure profesorilor un dispozitiv ca ei sa poata preda in sistem hibrid. 20% dintre respondenti nu au acces la dispozitive pentru predarea online nici macar in cadrul unitatilor de invatamant, in cazul ca ar dori sa predea de la scoala. Adica sa existe un laptop in clasa de pe care sa transmita lectia elevilor care stau acasa.


Probleme cu internetul


In
ceea ce priveste predarea in scenariul hibrid, cele mai multe
probleme le-au intampinat cu viteza internetului la elevi acasa si
probleme tehnice la echipamentele folosite.


"O alta problema evidentiata de mai multe cadre didactice este absenta elevilor si lipsa lor de interes, cu toate ca dispun de echipamente performante. Sunt si cazuri in care elevii dau link-ul de conectare persoanelor straine, care intra pe platforma sau fac capturi si le pun pe diverse site-uri de socializare, fara a avea permisiunea cadrelor didactice", se mai arata in cercetarea FSE.


Dintre
respondenti, 39% predau in municipii resedinta de judet, 31% la
tara si 30% in alte orase. 40%
dintre cei care au raspuns la chestionar predau exclusiv online si
doar un sfert in scenariul verde, cu toti copiii la scoala.


Comments