ACHIZITIE – Cel mai probabil cursa regulata operata de Air Connect pe ruta Bucuresti – Baia Mare nu...

SISTAREA TEMPORARA VA DEVENI DEFINITIVA. Cel mai probabil cursa regulata operata de compania romaneasca Air Connect pe ruta Bucuresti – Baia Mare / Baia Mare – Bucuresti nu va mai fi reluata in primavara, asa cum anunta conducerea operatorului aerian la sistarea temporara din octombrie 2023. Motivul consta in preluarea/achizitia controlului firmei romanesti de compania aviatica italiana AeroItalia, detinuta de miliardarul bolivian German Efromovich. Compania AirConnect a operat cursa Bucuresti – Baia Mare in perioada martie-octombrie 2023, anuntand o sistarea temporara, pana in primavara, a tuturor curselor regulate interne pe care le opera in Romania.

&

AeroItalia a anuntat oficial finalizarea achizitiei pachetului de 93,86% din actiunile companiei Air Connect, iar planurile lor, conform presei de specialitate italiana, este de a-si consolida prezenta pe piata regionala italiana si a-si extinde capacitatile de alimentare catre hub-ul Roma-Fiumicino. Niciuna dintre companii nu au dezvaluit deocamdata detalii financiare ale tranzactiei.

&

Air Connect a inceput operarea in vara anului 2022 si are o flota de doar 2 avioane ATR 72/600. AeroItalia si-a inceput operatiunile in toamna lui 2021 si are o flota formata din 6 avioane B737-800. AeroItalia folosea aeronavele Air Connect, mai mici, inca din anul 2022, in baza unui contract de inchiriere in regim wet-lease (inchiriere aeronave si echipaj), tocmai pentru ca AeroItalia sa devina eficienta economic pentru operarea celor trei rute nationale (de scurta distanta) pe care le-a contractat cu Regiunea Marche si pentru care primeste un semnificativ ajutor de stat (AeroItalia opereaza din 1 octombrie 2023 si pana in 2025 trei curse regulate de pe aeroportul din Ancona, catre Milano Linate, Napoli si Roma Fiumicino, acestea totalizand o frecventa de 4 curse/zi – ulterior contractarii, AeroItalia a garantat cursele regulate interne doar pana la 1 octombrie 2024).

&

Achizitionand compania romaneasca Air Connect, AeroItalia se va putea concentra pe rutele internationale, rutele interne contractate urmand sa le efectueze cu avioanele ATR 72/600, pe care oricum le folosea si pana acum. Insa presa italiana de specialitate consemneaza ca relatia companiei AeroItalia cu Regiunea Marche este una tensionata, ambele parti reclamand probleme cauzate de cealalta – potrivit Corriere Adriatico, haosul generat la Ancona ar fi rezultatul unei dispute intre Regiunea Marche si AeroItalia privind plata a 750.000 euro catre operatorul aerian, care vrea sa scurteze termenii contractului din cauza factorului de incarcare dezamagitor de pe rutele interne, catre si dinspre Ancona.

&

De asemenea, desi din 15 septembrie 2023, AeroItalia a anuntat inceperea curselor regulate din Ancona catre Barcelona, Bucuresti si Viena (zborurile urmau sa fie operate cu aeronava Air Connect ATR72/600 cu 68 de locuri), in 30 octombrie 2023 compania a anuntat suspendarea incepand din 13 noiembrie 2023 a zborurilor internationale de pe aeroportul Marche ,,din cauza nerespectarii angajamentelor de catre Atim (compania de promovare turistica a Regiunii Marche) – dupa cateva zile insa, AeroItalia si-a revizuit anuntul si a reconfirmat doar cursa Ancona – Barcelona, in contextul acordului de achizitie al Air Connect.

&

Compania aeriana italiana a anuntat in urma cu cateva zile semnarea unui contract de inchiriere pentru inca doua B737-800 (de la Air Lease Corporation), acestea urmand completeze de la inceputul anului 2024 flota pe care opereaza si care este formata din 8 Boeing-uri pe care le detine, un B737/700 (inchiriat de la HelloJets), un DHC-8/Q400 (inchiriat de la SkyAlps) si cele doua ATR-uri Air Connect (care au devenit proprietatea Aeroitalia).

&

AeroItalia a intrat recent si intr-un conflict deschis cu Ita Airways, care o acuza ca ar fi plagiat sigla si imaginea fostei Alitalia, a carei marca este detinuta de Ita Airways, companie care este vizata de achizitia Lufthansa. Diferendul se va solutiona in instanta de judecata, ITA Airways dand in judecata AeroItalia pentru plagiat (copierea marcii si culorii de la Alitalia).

&

Compania AirConnect este administrata prin firma Air Connect Aviation Group SA si a fost infiintata la inceputul anului 2021, avand in actionariat sau conducere pe Tudor Constantinescu (fost director al Blue Air), Dorin Ivascu (ex-Tarom), Gheorghe Marginean (actionar al firmei de turism Karpaten), omul de afaceri targumuresean Cosmin Adrian Pop etc. - aveti detalii despre fondatori AICI.

&

Compania a inceput sa opereze curse regulate interne din Bucuresti catre Baia Mare, Sibiu, Suceava si Targu Mures precum si doua curse regulate externe spre Budapesta (de la Bucuresti si Cluj-Napoca). In perioada recenta, actionariatul firmei era controlat de sibianul Iulian Bogdan Nastase si compus din 3 persoane: Nastase (87,72%), targumureseanul Cosmin Adrian Pop (6,14%) si Alin Cretu (6,14%). Anul trecut, firma a incheiat cu o cifra de afaceri de 37,77 milioane de lei si o pierdere financiara neta de 21,05 milioane de lei. Luna trecuta, Tudor Constantinescu a fost numit director general cu un mandat de 4 ani.

&

&

Catalin VISCHI

Articolul ACHIZITIE – Cel mai probabil cursa regulata operata de Air Connect pe ruta Bucuresti – Baia Mare nu va mai fi reluata, compania fiind cumparata de AeroItalia, care are alte planuri cu avioanele companiei romanesti apare prima data in 2mnews.

Comments