Activitati si competente pentru competitivitate economica si schimbare

Activitati si competente pentru competitivitate economica si schimbare

Activitati si competente pentru competitivitate economica si schimbare

Sfârșitul săptămânii trecute l-am petrecut într-o locație excelent concepută – Wonderland Cluj-Napoca, participând la un workshop, organizat în cadrul unui proiect derulat de firma Rogepa – Activități și competențe pentru competitivitate economică și schimbare, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Aşa am reîntâlnit-o pe Liviana Marinescu, managerul proiectului, după mulţi ani, cu sentimentul că parcă de ieri nu ne-am văzut. Asta se întâmplă când împărtăşeşti aceleaşi valori şi urmăreşti aceleaşi obiective: să ştii, să înveţi, indiferent de vârstă, să fii în pas cu tehnologia modernă. Fiindcă ACCES asta îşi propune: familiarizarea managerilor şi antreprenorilor cu instrumentele Web2.0, internetul zilelor noastre, al cărui conţinut este creat de către noi toţi, într-o continuă schimbare.
S-au regăsit în sala de conferinţe manageri şi antreprenori din diverse domenii, maramureşeni, clujeni, sau sălăjeni, într-un mediu care facilitează munca în colaborare, dar şi cercetarea colaborativă. A fost o reală plăcere să-i cunoşti şi să-i vezi la lucru, organizaţi în echipe, pe Sorin, Daniela, Cami, Rodica, Dana, Vio, Silvia, Daniel, Lucia, Sanda, Cornelia, Ramona, Cristina, Tudor, îndrumaţi cu grijă de Radu Bogdan Silaghi, Liviana Marinescu sau Sergiu Sabău. Totul finalizat, aşa cum trebuie să fie orice activitate serioasă, cu examinare teoretică şi aplicaţie practică. Fiecare fiind convins, sau convingându-se, că Internetul se adresează oricui, fără nici un fel de discriminări, oferindu-ţi o mulţime de site-uri, concentrate în jurul unor subiecte extrem de variate. Un spaţiu deschis comunicării, informării şi interacţiunii între utilizatori. Un spaţiu în care se partajează documente şi fotografii, se postează păreri, un spaţiu în care găseşti informaţiile necesare atât pentru activităţile de învăţare şi perfecţionare, dar şi pentru divertisment etc.
Despre o mulţime întreagă de aspecte interactive şi colaborative ale Internetului au învăţat şi au aplicat participanţii la workshop, tehnicile Web 2.0 fiind folosite în interiorul organizaţiei pentru a îmbunătăţi eficienţa şi productivitatea, dar şi de la organizaţie la clienţi pentru a îmbunătăţi veniturile şi satisfacţia clienţilor.
La proba practică, echipele au realizat proiecte interesante, majoritatea dintre ele cu aplicabilitate: promovare de produse la o expoziţie internaţională de pescuit, organizare tabără de public speaking, tabară de eco­logizare, organizare conferinţă a ghizilor din turism… Toate incluzând instrumente pentru comunicare, organizare, colaborare, marketing, management strategic.
Au fost trei zile pline de activităţi Web 2.0, devenite parte din viaţa de zi cu zi a unui număr din ce în ce mai mare de consumatori, care le consideră drept principalele canale de comunicare, schimb de informaţii, schimb de experienţă, diseminarea creativităţii individuale şi a divertismentului. Dincolo de învăţare, a fost şi partea de socializare şi cunoaştere, împărtăşirea experienţelor personale şi de grup.

Comments