Afacerea coronavirus: Cine castiga de pe urma epidemiei din China

Afacerea coronavirus: Cine castiga de pe urma epidemiei din China

Afacerea coronavirus: Cine castiga de pe urma epidemiei din China


Mai multe companii de produse de protectie si sanitare, dar si furnizori de servicii si aplicatii, precum si vanzatori de kituri concepute sa exploateze "fenomenul coronavirus" sunt printre cei care castiga de pe urma epidemiei izbucnite in China si care a atins mai multe tari ale lumii, potrivit unui studiu MarletWatch, citat de Hotnews.


Principalele companii care si-au crescut substantial
productia si inregistreaza vanzari masive, cel putin in China, sunt cele care
furnizeaza produse de protectie si sanitare, de la masti la manusi
chirurgicale. Acestea sunt cele mai accesibile instrumente de protectie
impotriva bolilor virale.


Drept urmare, mastile sanitare dispar de pe rafturi cu viteza maxima, iar producatorii din China au redeschis fabricile in pofida vacantei Noului An Chinezesc, potrivit sursei citate.


Managerul unei astfel de fabrici sugereaza ca la nivel
national s-ar simti o lipsa acuta de masti, cererea totala fiind de 200 de
milioane de masti pe zi, mult mai mare decat productia normala a acelei
fabrici, de 400.000 de bucati zilnic.


Cereri de masti in America, Europa si China

Prin intermediul unui singur distribuitor, Taobao, s-au vandut la inceputul saptamanii trecute, circa 80 de milioane de masti in doua zile.


O crestere a cererii de masti faciale se simte si in
America de Nord, Europa sau China, dupa cum a spus pentru MarketWatch un
reprezentant al companiei Honeywell.


In China se simte si o crestere a produselor de
protectie respiratorie, potrivit producatorului 3M, iar pretul actiunilor
producatorilor de manusi chirurgicale sau manusi de cauciuc, precum Top Glove,
Spuermax sau Kossan din Malaysia, a crescut rapid saptamana trecuta.


Alte fenomene notabile:


Pe platforma eBay s-au inmultit vanzatorii de produse declarate a fi special concepute pentru coronavirus, de la masti chirurgicale la purificatoare de aer, jachete speciale si chiar un kit de protectie contra coronavirusului, la pretul de 21.99 de dolari.Miercurea trecuta, aplicatia de mobil cu cele mai mari vanzari in China a fost jocul Plague Inc., un simulator ce prezinta sfarsitul lumii din cauza unei pandemii. Dezvoltatorul jocului a atras atentia ca, in cei opt ani de cand a fost lansat, Plague Inc. a cunoscut vanzari in crestere in timpul unor epidemii, jocul fiind unul informativ, dar e doar un joc, nefiind o resursa potrivita de informare in privinta coronavirusului
Pe platforma Etsy a aparut deja un tricou pe care e imprimat "I survived Coronavirus 2020/ Am supravietuit coronavirusului 2020", la pretul de 16,49 de dolari, dar pe piata mai exista si tricouri ce prezinta, intre altele, brandul de bere Corona, asociat virusului din China (tricou eliminat din oferta platformei Redbubble).
Netflix a lansat seria de documentare "Pandemic", ce prezinta profesionisti din domeniul medical care lupta pentru a preveni sau a pune capat unor epidemii.

Comments