Ai o idee de applicatiie?

Ai o idee de applicatiie?

Merita ideea ta efortul necesar?

“Ideas are cheap, execution is everything,” Lowercase Capital founder Chris Sacca. Multi oameni au idei. Acestea nu au nici o valoare de la sine. Ideile sunt fragile si sunt doar niste seminte neplantate.

O multime de oameni sunt foarte inspirati si energizati de catre ideile lor. Acest lucru este ok, deoarece nici un produs nu incepe finalizat, toate incep de la o idee. Unii oameni sun plini de idei si generosi cu partajarea lor pentru a obtine pareri diferite, iar alti nu.

In continuare va voi prezenta cateva tipuri de capcane in care oamenii, in general, se impotmolesc cu ideeile lor:

  1. Ideologistul - Aceaste persoane sunt in mod clar extrem de pasinate de ideile lor , dar nu ajung sa execute nimic. De fiecare data cand le vezi, au ideie noua, mai buna decat cea de ieri, cautand astfel idei la nesfarsit. Din nefericire pentru ei, entuziasmul care vine cu idei noi, nu genereaza valori. Aducerea ideilor la realitate reprezinta o munca riguroasa, obositoare si foarte grea.
  2. Secretosul - Acesti oameni sunt probabil, geniali, dar au o fobie de a le fi furta ideea. Sunt mereu tacuti, sau lucreaza la un proiect secret, iar daca vrei sa vorbesti cu ei te pun sa semnezi un contract de confidentialitate. In ceea ce ma priveste pe minte, n-am sa semnez un contract doar ca sa pot bea cu tine o cafea, daca vrei sa obti de la mine o parere despre idea ta, zi in mare despre ce e voarba. Am ideile mele n-am degand sa ti-o fur pe a ta, dar sunt deschis sa-ti ofer un feedback.
  3. Dornicul cu asteptari - Ideile acestor persoane vin se termina mereu cu o formulare de genu: "Daca faci acest lucru, vreau 10% partea mea ... ". Acest tip de "generozitate", provine din aceeasi neincredere si teama, cu scopul de a te forta sa faci un contract. Ei cauta pe cineva, la care sa-i "partajeze" ideea cu speranta ca acest cineva va face munca cea grea pentru a pune in functiune idea si a-i revendica 10% din castiguri.


Oricine care impartaseste o idee cu tine este extrem de pasinat de ideile lor.

Daca va ganditi sa construti o applicatie, iata cateva intrebari importante pe care sa vi le puneti inainte:

1. De ce doriti sa faceti o aplicatie si care este obiectivul dvs.?

  • Pentru a invata
  • Pentru venituri
  • Pentru a crea un canal de comunicare (Leads)
  • Pentru a construi o baza de date cu utilizatori
  • Pentru intra in contact cu utilizatorii

2. Ce probleme incerci sa rezolvi si pentru cine?

Care este solutia actuala?

Cine ste piata tinta?

O mare viziune este superba, dar cum poti incepe de la zero?

3. Studiu de piata: In ce piata/categorie concurezi?

Care este dimensiunea potentiala a pietei dumneavoastra?

Care sunt top 3 concurenti in acesta piata?

Ce tendinte sunt relevante in prezent si in viitorul apropiat?

Ce sti tu, iar ceilalti nu stiu?

De ce tu?

4. Cercetarea concurentiei: De ce e solutia ta diferita si mai buna?

Cine e concurenta?

Care este avantajul concurentiei?


5. Valideaza-ti ideea

Reactiile oameniilor la o idee:

- Idee proasta: "Nu va functiona niciodata"

- Idee buna: "S-ar putea sa mearga"

- Idee superba: "Nu va functiona niciodata"

Gandeste-te la Twitter de exemplu. Daca la inceput povesteai cuiva despre aceasta idee, cu siguranta acestia ar fi confirmat ca e o idee stupida. Cine ar dori de fapt sa posteze mesaje sub 140 de caractere?

Nu pretindem sa cunoastem viitorul, dar cel mai bun mod de a testa orice tip de idee, este de a construi o versiune de proba a acesteia, cu investii minime.

Ganditi-va la o aplicatie ca un om de stinta. Nu mai fi un visator, pune-ti haina de laborator si incepe sa aplici ideea ta in lumea reala.




Comments