ANRE vrea sa plateasca influenceri, emisiuni si stiri pentru a informa consumatorii de energie cu pr...

Autoritatea Nationala de Reglementare in Energie vrea sa demareze o campanie media de informare a consumatorilor, care va include spoturi TV si radio, emisiuni sau stiri dedicate domeniului energiei, dar si distribuirea de mesaje cu ajutorul influencerilor din energie si din mediul online.

Potrivit unui anunt postat pe site-ul ANRE, autoritatea intentioneaza sa incheie, in baza unei licitatii publice, un contract de prestari servicii pentru desfasurarea Campaniei media de educare si informare a consumatorilor cu privire la drepturile lor, productie materiale de promovare si difuzarea acestora in mass-media audiovizuala, mediul on-line si social media.

Obiectul contractului va consta in:

  • Realizarea conceptului campaniei de comunicare si promovare la nivel national;
  • Realizarea si difuzarea a patru spoturi TV si a patru spoturi Radio in functie de planul de publicitate si de aprobarea ANRE;
  • Realizarea de materiale promotionale;
  • Brosuri (minim 4) si pliante de informare a consumatorilor (minim 4);
  • 1 Spider campanie de informare ANRE care va contine numele campaniei, logo si slogan;
  • Roll-up-uri campanie de informare consumator cu logo ANRE si logo campanie (minim 4);
  • Campanii de Social Media si administrarea canalelor online ale ANRE;
  • Difuzare online si parteneriate media reprezentate prin emisiuni, dezbateri, proiecte speciale etc.
  • Raportare lunara;
  • Analiza rezultate si impact campanie.

Durata contractului este estimata la 12 luni.

Campania se va desfasura prin urmatoarele canale:

a) Mass media audiovizual: difuzarea spoturilor video si audio la radio si televiziuni; distribuirea materialelor in presa online,
b) Mediu online: derularea campaniei de comunicare pe site-urile generaliste si din domeniul energiei,
c) Social media: promovarea materialelor aferente campaniei pe retelele de socializare (Facebook, Linkedin, Instagram etc).

Serviciile solicitate vor include:

ETAPA I

Concept si creatie pentru urmatoarele produse:

- Patru spoturi video cu durata de minim 30 de secunde ce vor fi promovate pe parcursul campaniei;

- Patru spoturi radio de minim 20 de secunde ca vor fi promovate pe parcursul campaniei;

- Difuzarea atat in media online cat si in presa scrisa a mesajelor agreate cu achizitorul pentru promovarea campaniei;

- Ofertantul va propune tipuri de emisiuni si proiecte speciale sau dezbateri in care comunicatorii din partea achizitorului sau terte parti sa promoveze si sa sustina mesajele campaniei.

etara II

Servicii de productie pentru urmatoarele produse:

- 4 spoturi TV de minim 30 de secunde care vor fi promovate pe parcursul campaniei

- 4 spoturi radio de minim 20 de secunde care vor fi promovate pe parcursul campaniei

- Emisiuni sau stiri dedicate in domeniul energiei (min. 1/luna)

- Bannere, continut Postari social media si clipuri dedicate in domeniul energiei (min. 8/fiecare)

etara III

Servicii difuzare si promovare:

- Elaborarea planului de difuzare a materialelor propuse

- Difuzarea materialelor produse pentru campaniile din social media

Campanie de social media si administrare canale online:

- Asigurarea timpilor de emisie la posturi nationale de radio pentru difuzarea spotului audio elaborat in cadrul campaniei, conform cerintelor tehnice

- Asigurarea spatiului de difuzare atat in presa scrisa cat si online

- Organizarea de intalniri cu influentatori din energie si din mediul online in vederea prezentarii materialelor de informare specifice campaniei in vederea distribuirii acestora prin canalele proprii de comunicare

etara IV

Analiza campaniei - rapoarte privind impactul campaniei.

Firmele de specialitate care doresc sa participe pot trimite oferte neangajante pana la data de 19 iulie.

Piata de energie va fi liberalizata din nou la 31 martie 2025

Reamintim ca pretul energiei pentru consumatori este acum reglementat printr-o schema de plafonare a facturilor care expira la 31 martie 2025, cand piata va fi din nou liberalizata.

La solicitarea HotNews.ro cu privire la bugetul alocat pentru aceasta campanie, reprezentantii ANRE au precizat ca la acest moment prospecteaza piata pentru a-si face o idee despre costuri.

Iata raspunsul ANRE:

,,Anuntul de pe site la care faceti referire reprezinta un anunt de prospectare a pietei in vederea stabilirii valorii estimate necesare derularii campaniei media si nu se refera la initierea procedurii de licitatie publica.

Precizam ca nu putem preconiza la acest moment data exacta a inceperii campaniei avand in vedere numeroasele etape aferente licitatiilor publice.

Obiectivul campaniei va fi conform prevederilor art.7^3 din Legea energiei electrice si a gazelor naturale, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.143/2021 pentru modificarea si completarea Legii energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012 precum si modificarea unor acte normative conform caruia ,,ANRE are obligatia de a derula campanii de informare prin orice mijloace de comunicare mass-media, mediul on-line si social media care sa vizeze informarea consumatorilor cu privire la drepturile lor, inclusiv dreptul de a schimba furnizorul de energie electrica fara costuri suplimentare. ANRE are dreptul de a finanta campaniile mentionate anterior din bugetul propriu”.

Comments