Anunt pentru soferi! Modificari de protectie anti-coronavirus PERMISE fara omologare la RAR. Ce schimbari sunt INTERZISE

Anunt pentru soferi Modificari de protectie

Anunt pentru soferi! Modificari de protectie anti-coronavirus PERMISE fara omologare la RAR. Ce schi...

Care sunt solutiile ce pot fi alese de soferi si pentru care sunt necesare reomologarea vehiculului si modificarea cartii de identitate a vehiculului?

Referitor la dotarea autovehiculelor cu panouri despartitoare la interior, Registrul Auto Roman recomanda folosirea unor materiale usoare, transparente si flexibile. Fixarea panourilor trebuie sa se realizeze prin solutii tip Velcro (,,scai") sau adezive care sa permita demontarea usoara pentru igienizare.

,,RAR intelege necesitatea unei protectii adecvate a participantilor la trafic in aceasta perioada, atat a conducatorilor auto, cat si a pasagerilor, motiv pentru care recomanda utilizarea unor solutii temporare usoare" si prezinta conditiile ce trebuie respectate:

- Sunt utilizate materiale usoare, transparente, flexibile;

- Montajul pe vehicul nu implica utilizarea unui cadru solid;

- Fixarea se realizeaza prin mijloace nepermanente (solutii tip Velcro sau adezive) care sa permita demontarea facila in vederea igienizarii;

- Montajul nu trebuie sa afecteze integritatea structurala a vehiculului si nici sa interfereze cu vreun echipament de siguranta montat de producator, de ex. centuri de siguranta, airbag etc.

Suportul tetierelor poate fi totusi utilizat pentru fixare/sustinere.

Modificari ce au nevoie de reomologarea masinii

RAR atrage atentia asupra faptului ca, in conformitate cu legislatia nationala, in situatia in care configuratia unui vehicul este modificata in raport cu parametrii avuti in vedere la omologare, vehiculul se supune reomologarii, fiind necesara refacerea tuturor incercarilor pentru sistemele afectate de modificare.

Peretele despartitor fix are nevoie de reomologarea masinii

Montarea unor panouri fixe pe autoturisme, in spatele conducatorului auto, are impact asupra mai multor elemente constructive si implica reverificarea respectarii cerintelor din reglementarile aplicabile, cum ar fi instalarea si ancorarea centurilor de siguranta, omologarea scaunelor si absorbtia de energie, proeminentele interioare, geamurile de securitate, impactul frontal si lateral, incluzand sistemele airbag din scaune si cele cortina, incalzirea si ventilatia.

In plus, avand in vedere echipamentele uzuale ale vehiculelor de fabricatie recenta (spre exemplu sistemele airbag cortina), sau dimensiunile interioare ale majoritatii autoturismelor utilizate in regim de taxi in Romania, montajul unor panouri fixe ar conduce la imposibilitatea obtinerii reomologarii. Deloc de neglijat ar fi si costurile mari implicate de verificarile de reomologare si perioada de timp necesara efectuarii testelor respective, a mai transmis RAR in informarea de luni.

Comments