Avertisment dur pentru toti soferii din Romania! Revine taxa auto. Cat vor achita statului proprieta...

Taxa auto, numita de-a lungul timpului taxa de prima inmatriculare, taxa de poluare, timbru de mediu, ar putea fi din nou introdusa, dar intr-o forma inedita, cea a impozitarii pe principii de mediu.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a aratat ca in pofida ,,efortului urias" din punct de vedere financiar facut de statul roman prin implementarea programelor Rabla Clasic si Rabla Plus, in Romania numarul masinilor vechi nou inmatriculate este mai mare decat cel al autoturismelor noi si ca la negocierea Planului National de Redresare si Rezilienta, Comisia Europeana a impus Romaniei sa scoata din circulatie, pana in 2026, un sfert de milion de autovehicule vechi si poluante.

,,In continuare sunt mai multe masini second-hand inmatriculate in Romania decat masini noi, in ciuda efortului urias facut anul acesta de Minister si de Administratia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, fata de 400, am avut o majorare de 10%.

De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adica peste 50% in plus fata de anul trecut la Rabla Clasic si am triplat la masinile electrice bugetul. Bugetele s-au consumat, am suspendat Rabla in decembrie si reluam programul in februarie 2022.

Deci, degeaba investim noi foarte mult si venim din partea statului cu acest sprijin catre cei care cumpara masini noi, daca pe partea cealalta inmatricularile se fac la liber. De aceea propun si colegilor mei din coalitie sa avem in balanta cele doua masuri: de stimul pentru masinile noi si de descurajare.

Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxa noua. Guvernul a spus ca nu vom introduce taxe noi, ramane varianta ca anumite taxe existente, in cazul masinilor vechi si foarte poluatoare, sa fie majorate.

Noi va trebui sa avem un parteneriat cu autoritatile publice locale, ca acolo se platesc taxele pe autoturisme, si sa gasim o modalitate de a descuraja inmatricularea masinilor mai vechi", a afirmat ministrul Mediului.

Forma taxei nu a fost creionata cu exactitate de autoritati, dar expertii in sisteme de impozitare considera ca introducerea acesteia este posibila, insa trebuie formulata inteligent, astfel incat sa nu incalce prevederile legislatiei comunitare, cum s-a intamplat in trecut.

Specialistii considera ca aceasta impozitare a autoturismelor ar trebui sa tina cont de normele Euro si de emisiile de dioxid de carbon, potrivit adevarul.ro

Comments