"Calatoria cu trenul in Romania nu e un lux, ci o tortura. Iar declaratia ministrului, o SFIDARE"

"Calatoria cu trenul in Romania nu e un lux, ci o tortura. Iar declaratia ministrului, o SFIDARE"

"Calatoria cu trenul in Romania nu e un lux, ci o tortura. Iar declaratia ministrului, o SFIDARE"

"Trenul este un lux și oamenii plătesc mai mult că să-l aibă". Am auzit această declarație în mașină, la radio, deci fără să văd cine o emite și mă gândeam cine o fi cel care scoate pe gură această inepție perfectă. Când moderatoarea a rostit numele emitentului, am înlemnit-ministrul tehnocrat al Transporturilor", scrie jurnalistul Ziare.com.

"Adică cum, un lux? Pe de-o parte, dacă așa arată un lux, nu vreau să mă gândesc cum arată "neluxul". Întâmplarea face să fi avut mai des de-a face cu rută București-Timișoara. Adică vreo 550 de km pe care "luxul" îl străbate în aproape 10 ore în cel mai bun caz, pentru că în 99% din cazuri discutăm de întârzieri care ajung dacă nu chiar depășesc o oră.

De la Curtici la Constanța, chiar ministrul recunoștea în interviul pentru Ziare.com că se fac acum 13 ore, fără întârzieri, în condițiile în care durată normală, preconizată după modernizări, ar fi de 7 ore. Unde e luxul?

Lasă mizeria, lasă lenjeria găurita și patată din trenurile de noapte, lasă lipsă aerului condiționat care înțeleg că e rezervat doar anumitor trenuri, lasă frigul iarnă sau dimpotrivă blocarea încălzirii pe nivelul maxim. Că să nu mai vorbim despre starea foarte proastă a infrastructurii pe alocuri periculoase în care nu s-a investit mai nimic în ultimii ani.

Dl Costescu spune că e un lux că în timpul călătoriei să faci altceva. De exemplu, să folosești Internetul, pe care îl ai doar în 4 dintre trenurile românești de lux? Să te uiți la filme pe care nu ai cum să le vezi în trenurile de lux? Să asculți muzică lipsă din trenurile de lux.

Sau lux o fi sa intri in toalete mizere, sa ai grija ce atingi ca sa nu te lipesti, sa nu te infectezi, sa nu ramai cu obiectul respectiv in mana?

Daca trenul e un lux, bag de seama ca e un lux pe banii contribuabilului, pentru va anul acesta CFR Calatori primeste subventii de peste un miliard de lei, iar firmele private de peste 250 de milioane de lei. Care este logica acestor subventii, daca trenul e un lux?

"Departe de a fi un lux, călătoria cu trenul în Romania este o tortură, o rușine pentru o țară europeană, iar în raport cu această situație declaratia dlui Costescu mi se pare o autentică sfidare", scrie Ioana Ene Dogioiu.

Articole recomandate

Comments