Catalin Drula anunta restructurari: ,,La CFR Marfa este vorba despre concedierea unui numar de 1.400...

,,La CFR Calatori nu pot sa spun cati oameni vor pleca acasa, pentru ca foarte recent am numit un nou manager din privat, de la un operator feroviar. Un om tanar, ma rog, a lucrat si in domeniul public, a lucrat in CFR 15 ani. El are ca sarcina, impreuna cu Consiliul de Administratie, ca pana la sfarsitul acestei luni, pana la sfarsitul lunii mai, sa vina cu planul de restructurare al acestei companii. Din nou, CFR Calatori, la fel ca si celelalte companii de stat care depind de pasageri, a avut pierderi foarte mari si din cauza pandemiei (360 de milioane de lei - n. r.). Acolo, nimeni nu neaga, exista si probleme structurale, dar companiile din subordinea Ministerului Transporturilor, in momentul in care nu se calatoreste - ori ele fac bani din calatorii - au pierderi destul de mari. Si aici ne-am adresat si cu un memorandum de ajutor Covid - sunt aceleasi ajutoare pe care le-au primit companiile din domeniul transporturi - vrem sa luam 160 de milioane (de lei - n. r.) care sa compenseze aceste pierderi. Deci, compania trebuie si un pic ajutata, dar pe de alta parte trebuie sa mergem si pe partea de restructurare", a spus Catalin Drula, la un post TV.

Intrebat cand va veni acest ajutor, Drula a raspuns: "Este in discutii cu Ministerul de Finante, cu Guvernul, probabil va veni la rectificare".

Catalin Drula a vorbit despre concedierile care se vor face si la alte companii din subordinea ministerului pe care-l conduce, respectiv CFR Marfa, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti si TAROM.

La CFR Marfa este vorba despre concedierea unui numar de 1.400 de oameni, acest lucru urmand sa se petreaca in vara, intrucat "sunt niste pasi procedurali in aceasta procedura de concediere colectiva".

"E, din nefericire, parte din procesul de eficientizare a acestei companii. Asa este planul de restructurare in momentul de fata, discutat si cu sindicatele. CFR Marfa are o datorie uriasa, pentru ca a existat o decizie ca urmare a unei investigatii incepute acum cativa ani de Comisia Europeana, de returnare a ceea ce ei au considerat un ajutor de stat si atunci ei au de dat 3,8 miliarde de lei - a venit decizia anul trecut, in februarie 2020, deci acum mai bine de un an. Noi am facut un plan prin care sa aratam Comisiei ca returnam acest ajutor de stat, dar sa continue sa existe un operator de stat de marfa cu o cota de piata mai mica decat are CFR acum, dar cu contracte profitabile. Deja avem primul buget previzionat pe profit. Ei au fost permanent pe pierdere. Daca ne uitam si la dimensiunea unui operator feroviar din zona privata - sunt destul de multi - CFR Marfa avea foarte multi angajati. Problema este ca nu ai de unde sa le platesti salariile. Toata lumea ar vrea sa fie multi angajati, sa creezi locuri de munca e un lucru bun. Si, atunci, este acest plan de eficientizare din care sa iasa o companie cu dimensiuni undeva la 50-60% fata de cota de piata a CFR Marfa, care merge in pierdere pe acea cota - are foarte multe contracte in care transporta volume mari de marfa in pierdere, pretul pe care l-a licitat este foarte mic - sa avem un operator sanatos, de care sa fim mandri, sa nu mai vorbim de pierderile de la CFR Marfa si care sa fie si un arbitru in piata. Noi am argumentat la Comisia Europeana (...) si am avut o reactie foarte buna la planurile acestea pe care le avem", a spus ministrul, conform AGERPRES.

Comments