Ce despagubire poti obtine daca ti se pierde bagajul de avion?

Ce despagubire poti obtine daca ti se pierde bagajul de avion?

Ce despagubire poti obtine daca ti se pierde bagajul de avion?


Calatoria cu avionul poate fi o experienta interesanta, insa poate deveni rapid o sursa de stres si frustrare, in special daca bagajul tau este intarziat, deteriorat sau, mai rau, pierdut. Este un scenariu pe care niciun calator nu si-l doreste, mai ales cand in bagaj se afla obiecte de valoare sau personale. Nu este vorba despre costul financiar, ci si despre sentimentul de disconfort si nesiguranta care vine odata cu pierderea lucrurilor personale.Companiile aeriene au responsabilitati clare in privinta livrarii bagajelor in timp util si in conditii optime. In cazul in care acestea nu sunt indeplinite, pasagerii au dreptul la despagubire.


Despagubiri pentru bagaje intarziate sau pierdute: aspecte importante


In cazul in care bagajul tau este pierdut, intarziat sau deteriorat, ai dreptul de a cere despagubiri pentru bagaj pierdut. Companiile aeriene au obligatia de a livra bagajele la timp si in bune conditii, insa, in realitate, pot aparea situatii neplacute. In astfel de cazuri, este important sa stii cum sa actionezi.Procedura de reclamatie este primul pas pe care trebuie sa il faci daca bagajul tau nu ajunge la destinatie. Trebuie sa depui o reclamatie la compania aeriana cat mai curand posibil. Daca nu exista reprezentanti ai companiei aeriene la destinatie, poti depune reclamatia la serviciul de obiecte pierdute. Aceasta reclamatie este esentiala pentru a putea cere despagubiri pentru bagajul pierdut.In plus, ai dreptul de a solicita rambursarea pentru articolele esentiale achizitionate in timpul intarzierii bagajului. Asadar, daca esti nevoit sa iti cumperi haine, produse de igiena sau alte bunuri necesare din cauza lipsei bagajului, pastreaza chitantele. Acestea sunt dovezi pe care le poti folosi ulterior pentru a solicita rambursarea cheltuielilor.Exista, insa, termene specifice pentru depunerea cererilor de despagubire in cazul bagajelor pierdute, intarziat sau deteriorate. Aceste termene pot varia in functie de compania aeriana, asa ca este important sa te informezi in legatura cu aceasta. De exemplu, potrivit Asociatiei Internationale de Transport Aerian (IATA), pasagerii au un termen de 7 zile pentru a raporta un bagaj deteriorat si 21 de zile pentru a raporta un bagaj pierdut.


Ce se intampla atunci cand bagajul dvs. este intarziat, deteriorat sau pierdut?


Motivul pentru care bagajele sunt intarziate, pierdute sau deteriorate poate varia. Unele dintre cele mai comune cauze includ manipularea necorespunzatoare in timpul transferurilor, etichetarea gresita sau problemele care apar in timpul transportului bagajelor.In situatia in care bagajul nu poate fi localizat in timp util, companiile aeriene ofera despagubiri pentru cheltuielile suportate pentru obiectele de prima necesitate. Aceste despagubiri variaza in functie de compania aeriana si de legislatia din tara respectiva.Pentru a evita situatiile neplacute, iata cativa pasi pe care ii poti urma:


Verifica eticheta de bagaj inainte de a lasa geamantanul la check-in.
Nu impacheteaza obiecte de valoare in bagajul de cala.
Raporteaza imediat daca bagajul tau este deteriorat, pierdut sau intarziat.

Ce despagubire poti primi pentru pierderea bagajului de avion?


Cand zbori cu avionul, fie ca este vorba despre o calatorie de afaceri, de placere sau poate chiar o mutare, ultimul lucru pe care ti-l doresti este sa afli ca bagajul tau a fost pierdut sau deteriorat. In acest sens, este important sa stii ca ai drepturi garantate de Uniunea Europeana. Conform Regulamentului (CE) nr. 889/2002, daca bagajul tau este intarziat, deteriorat sau pierdut, ai dreptul la despagubiri. Aceasta se aplica atat pentru zborurile interne, cat si pentru cele internationale spre sau dinspre UE. De asemenea, suma despagubirilor poate ajunge pana la 1.300 de euro.In Marea Britanie, legislatia este similara. Pasagerii au dreptul la despagubiri in cazul pierderii bagajelor, indiferent daca zboara pe ruta interna sau internationala. Companiile aeriene sunt cele responsabile de a oferi compensatii de pana la 1.000 de lire sterline.Privind acum spre SUA, Departamentul Transporturilor a stabilit un plafon maxim pentru compensatia pentru bagajele pierdute, deteriorate sau intarziate pe zborurile interne. Acesta se situeaza in prezent la aproximativ 3.500 de dolari per pasager. Totusi, valoarea reala a compensatiei va depinde de valoarea bagajului si a continutului sau.


Nimeni nu este imun la posibilitatea pierderii bagajelor. Cu toate acestea, cunoscandu-ti drepturile si fiind pregatit, poti face fata mai bine acestei situatii si poti limita disconfortul cauzat.


Comments