Ce fluide trebuie verificate in fiecare toamna, la toate masinile?

Ce fluide trebuie verificate in fiecare toamna, la toate masinile?

Ce fluide trebuie verificate in fiecare toamna, la toate masinile?

Cele mai importante fluide care trebuie verificate in fiecare toamna sunt:

uleiul de motor;antigelul;lichidul de frana;uleiul de transmisie;lichidul de servodirectie;freonul.

Toate aceste fluide sunt esentiale pentru ca masina sa functioneze corect si sa asigure confortul necesar conducerii in siguranta.

Majoritatea pot fi verificate de soferi, pentru ca se afla la vedere, in compartimentul motor. Dar, chiar si acestea ar fi bine sa le verifice mecanicul, in momentul in care face revizia de toamna.

Uleiul de motor si uleiul de transmisie

Uleiul de motor este esential pentru functionarea motorului. Cu cat acesta este mai vechi, cu atat eficienta lui scade. Acest fluid asigura lubrifierea componentelor metalice din interiorul motorului.

Este recomandat ca verificarea lui sa se faca, o data la cateva saptamani, cu ajutorul tijei de verificare. Putem vedea nivelul de ulei din motor, culoarea si vascozitatea acestuia.

Majoritatea specialistilor recomanda inlocuirea uleiului de motor dupa 10.000 - 15.000 de kilometri. Sau o data pe an, daca nu ati parcurs aceasta distanta.

Uleiul de transmisie are un rol la fel de important ca si cel de motor. Acesta asigura lubrifierea componentelor metalice din interiorul cutiei de viteze. Numai ca, in cazul transmisiei, uleiul nu se pierde decat in cazul unei scurgeri.

In cazul masinilor cu transmisie automata clasica (convertizor de cuplu), verificarea nivelului de ulei se face prin intermediul unei joje si a unui buson aflate in compartimentul motor. Pentru celelalte, verificarea se poate face intr-un atelier specializat.

Inlocuirea uleiului transmisiei se face la intervalele specificate de producator. In general, la fiecare 50.000 km sau dupa 3 ani.

Lichidul de servodirectie si lichidul de frana

Lichidul de frana este esential, dupa cum ii spune numele, pentru a actiona franele masinii. In lipsa acestuia, sistemul de franare este compromis.

Nivelul acestui fluid e indicat sa fie verificat o data la cateva luni. Dar cu ajutorul unei lanterne, pentru a evita deschiderea capacului. Daca aerul patrunde in instalatie, poate afecta, in timp, eficienta de franare.

Inlocuirea lichidului de frana se recomanda sa se faca la fiecare 2 ani.

Lichidul de servodirectie se verifica doar la masinile care au un sistem de asistenta hidraulic. Majoritatea masinilor moderne sunt, in prezent, dotate cu servodirectie electrica.

Nivelul acestui fluid se verifica periodic cu ajutorul marcajelor de pe vasul de expansiune. Inlocuirea este recomandat sa se faca tot din 2 in 2 ani.

Antigelul si freonul

Antigelul (lichidul de racire) are rolul de a reduce temperatura motorului. Acest fluid circula intre motor si radiator, avand rolul de a prelua caldura rezultata in urma arderii combustibilului. De asemenea, lubrifiaza instalatia de racire si pompa de apa.

Nivelul antigelului trebuie verificat, la fel ca in cazul uleiului de motor, cam o data pe luna.

Atentie, insa, pentru ca deschiderea capacului nu trebuie facuta decat atunci cand motorul este rece. Altfel riscati sa suferiti arsuri puternice din cauza aburului foarte incins.

Antigelul se inlocuieste, in general, la un interval de 2-3 ani, dar in cazul celor de tipul SLLC (Super Long Life) inlocuirea se poate face dupa 5 ani.

Freonul este un fluid necesar pentru functionarea sistemului de aer conditionat si climatizare a masinii.

Acesta este necesar nu doar pe timpul verii, ci si toamna si iarna. Pentru ca previne formarea de condens in interiorul masinii, astfel incat geamurile nu se vor mai aburi.

De aceea, este esential ca rezervorul de freon acesta sa fie incarcat la nivelul optim, recomandat de producatorul masinii.

SURSA

Comments