Cele 9 zgomote pe care nu ar trebui sa le auzi in masina

Cele 9 zgomote pe care nu ar trebui sa le auzi in masina

Cele 9 zgomote pe care nu ar trebui sa le auzi in masina

Atunci cand masina merge bine, nu ar trebui sa se auda niciun sunet ciudat si sa nu se simta niciun miros neobisnuit. Dar, cand apar defectiuni, sunt cateva semne auditive si vizuale de care ar trebui sa tii cont. Iata care sunt cele 9 mirosuri si sunete ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignori.

Cum sa conduci pentru un consum redus de carburant, dar si ecologic. 5 sfaturi utile

Cu totii ne dorim ca masina noastra sa functioneze perfect o viata intreaga de s-ar putea.

Unii pot avea noroc si ani de zile sa nu aiba nicio problema cu un vehicul. In alte situatii, probleme pot sa apara inca din prima zi, chiar si la o masina noua.

De aceea, trebuie sa acorzi atentie tuturor zgomotelor neasteptate sau mirosurilor nedorite. Pentru ca acestea te pot avertiza ca masina ta are o problema.

Cele 9 mirosuri si sunete ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignori

Cand apar defectiuni la masina, este foarte probabil ca in masina sa se simta diverse mirosuri sau sa se auda sunete neobisnuite. Cei de la huffpost.com spun ca acestea nu trebuie niciodata ignorate.

Iata care sunt cele 9 mirosuri si sunt ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignori:

mirosul de ulei ars;mirosul de cauciuc ars;miros dulce-acid;miros de plastic ars;miros de mucegai;miros de ou clocit;scartait neobisnuit la franare;cloncanit ciudat la roti;zdranganit metalic neasteptat.Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat de la masina ramane fara freon. SIMPTOME

Chiar daca in bord nu s-a aprins niciun martor care sa ne avertizeze ca masina are o problema, aceste mirosuri anunta o problema. Iar sunetele ne avertizeaza, de asemenea, ca masina are o defectiune.

De ce se simte miros de ulei ars in masina

Mirosurile de ulei ars se aseamana cu acel iz specific dintr-o fabrica industriala.

Daca se simte acest miros in masina, este foarte probabil sa existe pierderi de ulei la motor sau servodirectie. Acesta se scurge pe o zona fierbinte a propulsorului sau a sistemului de evacuare.

Asta inseamna ca exista riscul ca motorul sa nu mai fie lubrifiat corespunzator. Sau masina sa ramana fara sistemul de servodirectie, ori pompa de servo sa se arda.

In plus, exista riscul ca uleiul cazut pe suprafata incinsa sa ia foc.

,,Acesta este cu siguranta un risc pe care ti-l asumi daca ignori acest miros. Daca e o pierdere mica, nu va provoca un incendiu, dar daca e o cantitate mai mare, ar putea", a spus tehniciana auto Bogi Lateiner, conform Huff Post.

Miros de cauciuc ars in masina

Atunci cand in masina apare un miros de cauciuc ars, e posibil sa fie o problema cu etrierul de frana.

Etrierul de frana este un mecanism hidraulic care apasa placutele pe discurile de frana cand e apasata pedala de frana.

Codul Rutier 2024. Ai voie sa calci linia continua aflata spre exteriorul soselei?

Uneori, acestea se pot bloca, ceea ce poate face ca roata sa se blocheze. Astfel, nu se va mai roti corect, iar anvelopa se va freca de asfalt.

De aceea, cand simtiti miros de cauciuc incins in masina, trebuie sa verificati imediat rotile.

Miros dulce-acid in masina

Multi soferi au simti un miros dulce-acid, asemanator cu cel de sirop fierbinte, care patrunde in masina prin gurile de ventilatie.

Asta inseamna, de cele mai multe ori, ca radiatorul s-a spart si lichidul de racire curge pe o suprafata fierbinte. Sau sistemul de racire al motorului s-a fisurat si pierde antigel.

Aceste fluide nu sunt inflamabile, deci nu exista riscul de incendiu. Dar, daca ramaneti fara antigel sau lichid de racire, motorul se va supraincalzi si chiar poate sa cedeze.

,,O scurgere de lichid de racire este relativ ieftin de reparat. Dar efectele ignorarii acesteia sunt in general foarte costisitoare", a spus Lateiner.

Miros de plastic ars in masina

Un miros de plastic ars ar putea insemna pur si simplu ca o punga de plastic s-a lipit de sistemul de evacuare al masinii. Asta nu e o mare problema, pentru ca se va topi si mirosul va disparea.

Dar, atunci cand mirosul persista, este posibil ca un cablu sau un fir sa se fi desprins si sa se atinga de o zona fierbinte. Iar asta nu trebuie neglijat, pentru ca poate provoca un scurtcircuit care sa iti distruga tot sistemul electric.

Sau, mai grav, poate provoca un incendiu.

De aceea, cand simti un astfel de miros pentru o perioada mai mare de timp, trebuie sa duci masina la service pentru o verificare atenta.

De ce se simte miros de mucegai in masina

Mirosul de ,,soseta murdara" este inconfundabil si provine, aproape intotdeauna, de la filtrul de polen.

Din cauza sistemului de aer conditionat, in zona filtrului si chiar in interiorul acestuia se apare mucegaiul.

Pe langa mirosul greu de suportat, inecacios, poate reprezenta si o sursa de bacterii. Acestea pot provoca alergii, infectii respiratorii sau oculare, precum si afectiuni pulmonare.

Din fericire, inlocuirea filtrului de polen este simpla, dureaza putin si este destul de ieftina.

Miros de ou clocit

Daca in habitaclu de simte un miros de sulf, este un semn ca ai un catalizator prost sau imbatranit.

Acest filtru de particule se afla de obicei intre motor si toba de esapament. Rolul sau este de a distruge particulele rezultate in urma arderii combustibilului.

Atunci cand in masina se simte un miros de ou clocit, este foarte probabil ca in bord sa se aprinda si martorul ,,check engine".

In acest caz, fie catalizatorul este infundat, fie a disparut cu totul. Sunt tot mai intalnite cazurile in care hotii fura filtrul de particule, datorita metalelor pretioase pe care acestea le contin.

Zgomote neobisnuite in masina

Daca la franare se aude un scartait neasteptat, este posibil sa se fi acumulat rugina pe suprafata discurilor de frana.

,,Daca auziti un fel de sunet ,,pa-pa-pa" ca o mitraliera atunci cand virati, ar putea fi o axa care merge prost si care se poate bloca daca se inrautateste", a spus Lateiner.

Aceasta axa CV (Constant Velocity) transfera puterea rotilor masinii si le mentine in miscare pe directia inainte in timpul virajului. Iar daca la franare se aude un zgomot de ,,rasnita", inseamna ca e o problema grava si e foarte posibil sa ramai fara frane.

Cand se aude un cloncanit ciudat la roti, este posibil sa fie necesara inlocuirea bucselor sau a capetelor de bara. Bucsele absorb vibratiile in timp ce articulatiile sferice flexibile ale unei masini ajuta suspensia sa se miste in sus si in jos cand masina trece peste denivelari.

Astfel de zgomote ne anunta ca e timpul sa mergem cu masina la service pentru o verificare completa a articulatiilor.

Iar daca auzim un zornait sau un zdranganit neobisnuit, e posibil ca unul sau mai multe suruburi de la teava de evacuare sa se fi slabit. Sar masina are o problema cu intinzatorul lantului de distributie.

Desigur, poate fi o problema cu lantul de distributie, la masinile care au acest sistem de transmisie. Sau, exista riscul ca pistoanele si supapele masinii sa nu functioneze corect. Ceea ce poate duce chiar la distrugerea propulsorului.

SURSA

Comments