Cine a stiut ca Blue Air e in prapastie - Dezvaluiri despre TUNUL dat si masurile lui Grindeanu, la...

,,S-a asternut tacerea pe subiectul Blue Air? Nimeni nu mai intreaba, nimeni nu mai raspunde? Intrebam noi azi de ce Grindeanu a stiut ca situatia companiei e in groapa si nu a actionat? A mutat mortul din curtea lui in curtea Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului (fostul AVAS) inca de acum patru luni printr-un amendament in Parlament. (...) De ce statul roman nu a preluat inca cele 75% din actiunile Blue Air?", a comentat Anca Alexandrescu, la Culisele statului paralel despre scandalul de la compania Blue Air, care a suspendat toate cursele timp de o luna, pana pe 10 octombrie.

,,Este o poveste veche, la Blue Air. In 2020, in pandemie, li s-a acordat un ajutor de stat de 60 milioane de euro. (...) Statul roman si-a pus doi reprezentanti, unul de la Transporturi si unul de la Finante. Au fost intrebati cei care au aprobat ajutorul, desi au fost semne de intrebare despre cum vor achita datoriile. Este o informatie in spatiul public ca s-a creat o alta asociere care sa preia zborurile", a mentionat Anca Alexandrescu.

,,Domnul Grindeanu nu are absolut nicio scuza, pentu ca a cerut pe sest in aprilie sa se schimbe cu un amendament, al PSD, prin care muta compania la AAAS la momentul executarii garantiei, celebra institutie care gestioneaza participatiile statului. (...)

Nimeni nu mai intreaba nimic. Ma intereseaza ce s-a intamplat acum. Ca, daca e adevarat ca dl Grindeanu stia, si sa ajunga sa plateasca statul roman... Si de ce nu au fost luate actiunile?

Cum s-a ocupat dl Grindeanu, pentru ca e un tun. Statul ar trebui sa devina proprietar cu 75%. Catalin Drula a spus ca ministrul Grindeanu ar fi trebuit sa nu doarma noptile stiind de aceasta situatie A mutat mortul din casa lui in alta parte, lasand oameni isa cumpere bilete inca patru luni. In oameni isa cumeprer bilete inca 4 luni. In luna mai, Grindeanu si-a inserat un amendament, s-a pus la adapost. In momentul executarii garantiei ca imprumut... Va fi gestionata situatia de AAAS, dupa cum a declarat Drula", a reamintit Anca Alexandrescu.

,,Carpeala. Mai era o expresie, fusereala. Nimeni nu vrea sa stea sa gandeasca, sa contracareze efecte, nu se planifica nimic, ne vin informatii pe masa. Abia dupa. Urla lumea prin aeroporturi. Cum sa o carpim si pe asta", a adaugat analistul politic Dorin Iacob.

,,Cineva il minte cu buna-stiinta pe premierul Romaniei. Pentu ca face urmatoarea declaratie: Am cerut sa plateasca, noi nu am generat problemele companiei. Cei vinovati sa suporte costurile repatrierii. E o problema a unei companii private. Cineva il minte pe premierul Ciuca. Dl Grindeanu a stiut clar ce se intampla acolo", a mai spus Anca Alexandrescu.

,,Da, nu statul , nu guvernul a generat situatia, ci managementul , fostii actionari", a adaugat Dorin Iacob, completat de Anca Alexandrescu: ,,Dar statul avea datoria sa supravegheze".

,,Si sa incerce sa contracareze efectele. Compania aeriana nu e orice. Statul trebuia implicat pe parcurs, responsabilitatile sunt la companie, dar si la statul roman, prin Ministerul Transporturilor, autoritatile din Aviatia Civila...", a punctat Dorin Iacob.

,,Cine e evaluatorul independent care a stabilit ca garantiile sunt independente? Cine a stabilit?", as-a intrebat jurnalistul Catalin Antohi, completat de Dorin Iacob: ,,Cineva care a luat bani".

,,S-au numit doi reprezentanti ai statului in CA, unul de la Transporturi, altul de la Finante. Orice aspect de la Blue Air se stia demult", a completat Catalin Antohi.

,,Cand a fost valul anularii de zboruri nu si-a pus nimeni nicio intrebare", a observat Anca Alexandrescu.

Despre acuzatiile de acum ale lui Catalin Drula, fost ministru al Transporturilor, jurnalistul Catalin Antohi spune ca este vorba de ,,perioada cand a avut reprezentant la Blue Air. Ne spune si ce masuri a luat el ca ministru, 9 luni de zile in care a avut reprezentant acolo?".

,,Toti au o responsabilitate. Acum este ministrul Grindeanu. De ce n-a facut nimic? De ce n-a iesit sa spuna romanilor?", a afirmat Anca Alexandrescu.

,,Sau dl Mandrescu (Bogdan Mandrescu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor - n.r.). Domnia sa, sa nu uitam...", a amintit Dorin Iacob, completat de Anca Alexandrescu: ,,De la Aviatia Civila (Mandrescu, numit pe 14 ianuarie in CA la Autoritatea Aeronautica Civila (AAC)".

,,Desi au anuntat ca preiau zborurile au prelungita pana pe 10 octombrie. Ce mai recupereaza statul roman? Am dat 5 milioane de la Guvern ca sa-i aducem in tara", a mai observat Anca Alexandrescu.

,,Inteleg ca tunul respectiv a fost in beneficiul cuiva si ca nu se mai face nimic pentru ca beneficiarul e deasupra... (...) Inca un soi de jaf, socializarea pierderilor si privatizarea profiturilor", a spus Radu Enache, profesor SNSPA, invitat in emisiunea Culisele statului paralel.

,,Cu Blue Air trebuia facut ca si cu orice companie datoare. Anunta Eurocontrol, se pune sechestru", a explicat Catalin Antohi, completat de Anca Alexandrescu: ,,Cum au incercat sa faca fratii Micula cu avioanele TAROM".

,,Sunt convins ca Blue Air are datori icatre furnizori. (...) Poate modul in care a actionat statul a fost cel putin pripit. (...) Cine a fost evaluatorul care a permis garantia?", a mai comentat C. Antohi, completat de Anca Alexandrescu: ,,Poate puteau sa ia mai din timp. E ciudat ca Tanczos Barna a intervenit, si nu ministrul Transporturilor".

,,In timp ce discutam, am primit un mesaj care spune ca TAROM are datorii si mai mari , de 5-6 ori mai mari decat Blue Air, ca sunt capusari de ani de zile. (...)

Un prietem care locuieste in Spania a publicat cu cat s-au marit biletele catre Spania dupa criza Blue Air: de 4 ori. Cineva se joaca si aici.

Acum vorbim de banii statului, ai romanilor. S-au dat 300 de milioane imprumut, 60 de milioane... Nu suntem noi vinovati, sunt vinovati cei de la Blue Air. (...) Un teren neconstruibil, avioane gajate la banci, pute de la distanta", a concluzionat A. Alexandrescu, la Culisele statului paralel.

Comments