CNADNR promite inceperea lucrarilor la centura Timisoarei in 2017-2018

CNADNR promite inceperea lucrarilor la centura Timisoarei in 2017-2018

CNADNR promite inceperea lucrarilor la centura Timisoarei in 2017-2018

Primarul Nicolae Robu a cerut CNADNR să demonstreze cu documente că există intenţia de a realiza centura sud a oraşului în cel mai scut timp. Compania Naţională de Drumuri susţine că centura Timişoara Sud va fi tronsonul care va completa varianta de ocolire a Timişoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega şi nodul rutier pe DN 6 la km 549+076 de unde se desprinde Varianta de Nord existentă.

“Aşa cum este prevăzut în Master Planul General de Transport, se estimează că lucrările vor demara în perioada 2017-2018. Astfel, ţinând cont de necesitatea revizuirii documentaţiilor de proiectare şi obţinerea Autorizaţiei de Construire, cât şi de finalizarea procedurilor de expropriere, estimăm că lansarea licitaţiei pentru execuţie va avea loc în semestrul II al anului 2017.

În această etapă, este necesară revizuirea din punct de vedere tehnic şi actualizarea din punct de vedere economic a documentaţiilor utile pentru emiterea Hotărârii de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi îndeplinirea cerinţelor Comisiei Europene în vederea obţinerii fondurilor care servesc realizării acestui obiectiv”, au transmis cei de la CNADNR.

În continuare, se spune că în prezent este în analiză documentaţia existentă în vederea identificării studiilor necesare a fi revizuite pentru a fi adaptate la noile normative/reglementări/STAS- uri (Studiu de Trafic, Analiza Cost Beneficiu, evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere şi auditul de siguranţă rutieră, etc.), în vederea promovării spre execuţie a obiectivului în cel mai scurt timp.

“În cadrul contractului de servicii de proiectare <Asistenţă tehnică pentru elaborarea studiului de fezabilitate, proiectului tehnic, detaliilor de execuţie şi documentaţia de atribuire pentru variantele de ocolire Timişoara Sud> au fost elaborate Studiul de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, cu Detalii de Execuţie şi Documentaţia de atribuire. Precizăm faptul ca acest contract de servicii a fost finalizat în anul 2011 în conformitate cu prevederile legale şi normele tehnice ce erau în vigoare la momentul respectiv”, precizează cei de la CNADNR.

Principalele considerente care conduc spre necesitatea revizuirii Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic existent, sunt următoarele:

“-Este necesară verificarea şi adaptarea structurilor la noile cerinţe prevăzute de Normativul privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii NP 074 revizuit  în anul 2014;

-Este necesară verificarea şi adaptarea structurilor la noile cerinţe prevăzute de Codului de proiectare seismică P 100 revizuit în anul 2013;

-Este necesară verificarea şi adaptarea structurii rutiere la prevederile Normativului AND 605 privind proiectarea şi punerea în operă a mixturilor asfaltice revizuit în anul 2014;

-Este necesară verificarea şi adaptarea structurii rutiere la traficul recenzat în anul 2015;

-Este necesară revizuirea Devizului general - întocmit în baza  noilor listelor de cantităţi ce vor rezulta în urma revizuirii şi adaptării proiectului, a revizuirii preţurilor unitare 2016;

-Eventualele modificări ale traseului existent în conformitate cu situaţia actuală din teren”.
 

CNADNR menţioneazăcă prin cuprinderea obiectivului în perioada de finanţare 2014 - 2020 (POIM), sursa de finanţare pentru acest obiectiv este securizată (asigurată).

În ceea ce priveşte valoarea totală a acestui obiectiv, în conformitate cu avizul CTE-MTI nr. 116/125 din data de 19.11.2012 valoarea totală a investiţiei este de 521.787.000 lei, reprezentând costurile aferente execuţiei lucrărilor, achiziţiei terenurilor necesare, serviciilor de consultanţă, asistenţă tehnică şi proiectare, protecţia mediului şi asigurarea utilităţilor necesare proiectului.

Comments