CULISELE PUTERII. Miron Mitrea, despre Schengen. Care este domeniul care ar avea cel mai mult de cas...

,,Exista un castig major pentru transportul de marfa pe sosele. Europa ne-a cerut sa liberalizam transporturile aeriene, in schimb, nu au liberalizat transportul auto si cel pe caile ferate. Principalul castigator ar fi transportul rutier de marfa. S-ar reduce timpul de asteptare in vami. Olandezii au interese pe porturile de la mare, dar si la transportul rutier.

Inca exista interese ca noi sa mai avem greutati la transportul rutier. Asta desi olandezii de rand nu au habar despre ce inseamna asta. Regele Olandei s-a plans ca fata lui a fost amenintata de mafia marocana. Ei nu fac fata la ei acasa, dar se plang de Romania. A durat 9 luni sa faca un guvern pentru ca Rutte a castigat alegerile doar cu 22%. E greu sa faci partid. Sunt patru partide, deci trebuie sa tina cont de fiecare. Nu are legatura nici cu MCV si nici cu coruptia. Decizia e strict una politica. Este un mandat imens de negociere. Nu sunt sigur ca alte state nu au interes si scot Olanda la inaintare. Nu e negociere strict intre Mark Rutte si Nicolae Ciuca, cred ca sunt si alte tari care au si alte interese. A venit o echipa de control la vamile noastre, ceea ce e bine. Mark Rutte a venit in Romania sa ne spuna conditiile lui, iar ciuca se duce la Bruxelles sa negocieze

In anii 2000 Tony Blair, premierul Angliei, a venit in Parlament si a spus ca vom intra in UE. Acum, Mark Rutte spune fix opusul. Mereu exista zone cu anumite tipuri de interese, politice si economice. Marile guverne ale lumii au in jurul lor grupuri de interese, asta este viata. Nu poate un om singur sa faca astfel de presiuni. Nici Basescu nu a facut de unul singur, ci alturi de echipe de zeci de oameni de prin ministere.

Cand eram ministru m-am dus in Spania la o vanatoare de cerbi, iar acolo am cunoscut pe cine trebuie, am cunsocut comisarul si am trecut peste problemee tehnice. Asa se face. Daca esti ministru, te duci si te zbati. Sunt convins ca s-au dus si acum. Nu stiu daca au reusit sa-i convina. Olanda are multe interese economice, dar nu e tara cea mai puternica din UE. Cred ca le e greu sa faca unor presiunilor din partea Germaniei. Nu stiu ce sanse avem, dar sunt convoins ca alearga toti sa faca ceva pentru intrarea in Schengen", a declarat Miron Mitrea.

Comments