CULISELE STATULUI PARALEL. Cine este Florin Dascalu, seful din CNAIR cu trecut controversat

CULISELE STATULUI PARALEL. Cine este Florin Dascalu, seful din CNAIR cu trecut controversat

CULISELE STATULUI PARALEL. Cine este Florin Dascalu, seful din CNAIR cu trecut controversat

Faptele au avut loc intre lunile mai si octombrie 2022, iar suma primita in total ca mita este de 37.000 de lei, transmit procurorii anticoruptie. Dupa arest, CNAIR i-a suspendat contractul directorului Florea Dascalu.

Un om vechi in CNAIR, Dascalu nu este nici pe departe la primul scandal.In 2015, CNADNR a dat un contract, fara licitatie, unei firme cu actionar condamnat pentru dare de mita. Florea Dascalu, directorul de intretinere a drumurilor nationale, a fost extrem de iritat din cauza intrebarilor pe acest subiect.

Intrebat cum explica faptul ca atribuie lucrari unei firme al carei proprietar e condamnat pt dare de mita, directorul de intretinere al drumurilor nationale reactioneaza iritat.

CNAIR este actionara la trei companii controversate: Sorocam SRL, unde detine 25%, Plastidrum SRL - cu 10% si Consit SA - aproape 4%. La Sorocam, din partea CNAIR, administrator este chiar Florea Dascalu. Tot in 2015, Curtea de Conturi sesiza un conflict de interese prin faptul ca CNAIR a platit penalitati pe care i le-a aplicat Sorocam, firma la CNAIR este actionar. Practic Sorocam castiga licitatii pentru constructia de drumuri organizate tocmai de catre unul dintre dintre actionarii sai, CNAIR.Tot in jurul lui Florea Dascalu au fost si scandaluri legate de nepotism. Sotia sa, Mihaela Dascalu, a lucrat la o firma ce se ocupa cu proiectii si executii in domeniul infrastructurii rutiere. Firma a aparut intr-un scandal, in 2019, cand a incercat sa reduca pericolul de accidente dintr-o intersectie din Buzau. Rezultatul a fost insa contrar asteptarilor, iar locul a devenit si mai periculos. Firma la care lucra sotia lui Dascalu s-a ocupat si de deszapezirea unor tronsoane de drumuri nationale.

Iar in acest an Florin Dascalu a redeschis circulatia pe Transalpina si Transfagarasan cu o luna, respectiv cu doua saptamani in avans. Si aici a aparut un intreg scandal. Desi s-a laudat ca a reusit sa termine lucrarile de curatare a drumului mai devreme, in spatele acestei deschideri fastuoase se afla cu totul altceva. Firma Verizon Ars, cea care are contract cu CNAIR pentru intretinerea soselelor pe timp de iarna, este detinuta de finul lui Dascalu, Bogdan Toncu.

Intins pe 36 de luni, contractul valoreaza aproape 55 de milioane de lei. Toncu a facturat cu usurinta sume foarte mari de bani catre CNAIR, care i s-au si platit foarte repede. Desi vremea se incalzise, potrivit contractului Toncu era obligat sa tina masinile si utilajele pe Transalpina pentru o eventuala deszapezire. Insa masinile si utilajele au fost eliberate mai devreme, si au putut produce alti bani in alte contracte.

Comments