CULISELE STATULUI PARALEL. Tot romanii platesc dezastrul Blue Air. Cat de mare este gaura in buget

CULISELE STATULUI PARALEL. Tot romanii platesc dezastrul Blue Air. Cat de mare este gaura in buget

CULISELE STATULUI PARALEL. Tot romanii platesc dezastrul Blue Air. Cat de mare este gaura in buget

Presedintele AAAS, Daniel Geanta, a explicat, intr-un interviu la Gandul, ce va face statul dupa ce va prelua 75% din actiunile Blue Air.

Blue Air, care a inceput sa adune datorii, inclusiv la stat, prin nerestituirea ajutorului de aproape 62 de milioane de euro primit in pandemie, s-a asigurat din 2021 ca nu va fi executata de creditori si a intrat in procedura de concordat, care i-a permis sa evite insolventa.

Cu fiecare luna care a trecut, datoriile companiei au fost tot mai mari, iar in septembrie 2022, Administratia Fondului pentru Mediu i-a pus poprire pe conturi, pentru o datorie de 28 de milioane de lei.

Cu conturile poprite, Blue Air nu a mai putut plati combustibilul pentru aeronavele pe care le opera si a anulat, in 6 septembrie, toate zborurile, ducand la o criza fara precedent a companiei si la abandonarea a zeci de mii de pasageri pe aeroporturi.

La doua luni dupa anularea zborurilor, pe 17 noiembrie, statul a anuntat ca executa scrisoarea de garantie, pentru neplata datoriilor, si va deveni actionar majoritar la Blue Air.

Daniel Geanta, presedintele Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului, a detaliat, la Gandul, stadiul procedurii prin care statul preia 75% din actiunile operatorului aviatic privat si estimarile privind recuperarea sumelor primite de companie drept ajutor din partea statului, pentru compensarea pierderilor provocate de restrictiile impuse la inceputul pandemiei de COVID-19, asa cum s-a intamplat si in cazul Tarom.

Comments