CULISELE STATULUI PARALEL. Tot romanii platesc dezastrul Blue Air. Cat de mare este gaura in buget
Presedintele AAAS, Daniel Geanta, a explicat, intr-un interviu la Gandul, ce va face statul dupa ce va prelua 75% din actiunile Blue Air.
Blue Air, care a inceput sa adune datorii, inclusiv la stat, prin nerestituirea ajutorului de aproape 62 de milioane de euro primit in pandemie, s-a asigurat din 2021 ca nu va fi executata de creditori si a intrat in procedura de concordat, care i-a permis sa evite insolventa.
Cu fiecare luna care a trecut, datoriile companiei au fost tot mai mari, iar in septembrie 2022, Administratia Fondului pentru Mediu i-a pus poprire pe conturi, pentru o datorie de 28 de milioane de lei.
Cu conturile poprite, Blue Air nu a mai putut plati combustibilul pentru aeronavele pe care le opera si a anulat, in 6 septembrie, toate zborurile, ducand la o criza fara precedent a companiei si la abandonarea a zeci de mii de pasageri pe aeroporturi.
La doua luni dupa anularea zborurilor, pe 17 noiembrie, statul a anuntat ca executa scrisoarea de garantie, pentru neplata datoriilor, si va deveni actionar majoritar la Blue Air.
Daniel Geanta, presedintele Autoritatii pentru Administrarea Activelor Statului, a detaliat, la Gandul, stadiul procedurii prin care statul preia 75% din actiunile operatorului aviatic privat si estimarile privind recuperarea sumelor primite de companie drept ajutor din partea statului, pentru compensarea pierderilor provocate de restrictiile impuse la inceputul pandemiei de COVID-19, asa cum s-a intamplat si in cazul Tarom.
Comments