Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat de la masina ramane fara freon. SIMPTOME

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat de la masina ramane fara freon. SIMPTOME

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat de la masina ramane fara freon. SIMPTOME

Exista mai multe simptome care te avertizeaza ca instalatia de aer conditionat este defecta sau nu mai raceste suficient de bine. Iata cum iti dai seama ca ramai fara freon la masina si ce trebuie sa faci daca se intampla asta.

Sistemul de climatizare al masinii este esential pentru a asigura confortul termic al soferului si pasagerilor unei masini.

Ce risti daca mergi cu filtrul de polen de la masina infundat

De asemenea, se poate dovedi foarte util cand este o diferenta de temperatura care duce la producerea de condens in masina. Pentru a preveni aburirea geamurilor, putem porni aerul conditionat, chiar si pe o temperatura neutra sau pe cald.

Cum se foloseste sistemul de aer conditionat

De cele mai multe ori, cand spunem aer conditionat ne gandim la zilele toride de vara, cand vrem ca in masina sa fie cat mai rece.

Dar sistemul de aer conditionat (AC) poate fi folosit tot timpul anului. In zilele calduroase, poate fi folosit pentru a raci masina. Iar cand e rece sau e o zi ploioasa, pentru a preveni formarea condensului pe geamuri.

Insa, ca sistemul de climatizare sa functioneze in parametri optimi, soferii trebuie sa se asigure ca masina are suficient freon.

Cum iti dai seama ca ramai fara freon la masina?

Freonul este un lichid fara de care sistemul de racire auto nu poate functiona. Daca nivelul acestuia este scazut, aerul nu va putea fi racit eficient inainte de a ajunge in interiorul masinii.

Romania sub canicula. Ce lucruri sa nu lasi deloc in masina pe caldura extrema

De altfel, acesta este primul indiciu ca ramai fara freon la masina. Pur si simplu, oricat de rece setezi sistemul, in cockpit va intra aer cald. In plus, la unele masini e posibil sa se auda un fasait din zona compresorului, aflat sub bord.

De asemenea, poti constata ca s-a acumulat gheata pe compresor. Asta inseamna ca sistemul de racire nu are suficient freon. Pentru ca pe masura ce cantitatea de freon scade, umezeala din sistemul AC se acumuleaza si ingheata.

Iar atunci zona din jurul compresorului devine unsuroasa, e un alt semn ca sistemul de racire are probleme. Daca sistemul experimenteaza scurgeri ale freonului, nu va functiona corespunzator. Iar dupa cateva luni e posibil sa fie nevoie sa faci o noua incarcare a sistemului.

Cat costa o incarcare cu freon in 2024

Revizia sistemului de climatizare este mai scumpa in 2024, comparativ cu anul trecut.

,,Este o crestere de aproximativ 20% a pretului freonului. Exista doua tipuri de lichid de racire, unul clasic si unul eco. Cel clasic este destinat masinilor mai vechi, iar freonul eco e utilizat la masinile construite dupa anul 2014", a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.

Iar diferenta de pret intre cele doua tipuri de freon este semnificativa.

,,Freonul clasic costa 30-35 de lei / 100 de grame, iar freonul ecologic 1234YF porneste de la 130 de lei / 100 de grame si ajunge chiar la 250 de lei. Iar pentru a face un ,,plin" de freon va fi nevoie de 500-750 de grame, in functie de masina", a mai spus mecanicul.

Ce poti face ca sa eviti o avarie costisitoare a masinii atunci cand ramai in ,,pana prostului"

Iar la aceste costuri adaugam si manopera, care porneste de la 50 de lei.

Asadar, daca va fi nevoie sa incarci complet sistemul cu freon, in cel mai fericit caz ,,scapi" cu doar 200 de lei. Dar, daca masina e de generatie noua si ai nevoie de jumatate de litru de freon, atunci te va cost cel putin 700 de lei toata ,,distractia".

In general, instalatia de climatizare trebuie verificata cel putin o data la 2-3 ani. Si, doar daca e nevoie, se va face o completare de freon.

Dar, daca observati ca masina nu mai raceste bine, trebuie sa mergeti la service pentru a vedea daca e o problema cu sistemul de climatizare sau e nevoie doar de completare cu freon.

SURSA

Comments