Cum ne ferim masina de grindina. Iata 6 metode practice

Cum ne ferim masina de grindina. Iata 6 metode practice

Cum ne ferim masina de grindina. Iata 6 metode practice

1.Parcheaza masina langa un perete

Evident, cel mai bun loc pentru o masina este intr-o parcare acoperita, fie ea subterana, supraetajata sau un simplu garaj. Insa probabil 1 din 1000 de automobile inscrise in Romania beneficiaza de un asemenea lux. Dar in cazul unei furtuni, unele locuri de sub cerul liber sunt mai bune ca altele. De exemplu, daca parcam langa peretele blocului sau cat mai aproape de oricare alta cladire, avem sanse mai mari sa scapam de un eventual acoperis luat de vant. Pentru ca acoperisul odata luat se va deplasa cateva zeci de metri, nu o sa cada langa bloc. In cel mai rau caz o sa curatam putina tencuiala, dar atat. Tot aici esti si protejat de grindina.

2.Nu te teme sa-ti lasi masina sub copaci

Chiar daca vezi la televizor multe cazuri de masini peste care au cazut copaci in urma unei furtuni, trebuie sa stii ca acestea sunt cazuri putine. Toti copacii cazuti sunt batrani si netoaletati. Daca sunt prin preajma arbori mari si batrani, evita sa lasi masina pe langa ei. Insa daca ai copaci mai tineri, care se tin "bine pe picior" si nu au nici coroana foarte bogata, iti recomandam sa lasi masina sub ei. Mai ales daca sunt in spatele blocului, acolo unde vantul este mai domol si nu are putere sa-i culce la pamant. Sub copaci, masinile sunt protejate atat de eventuale bucati de acoperis luate de pe bloc, cat si de grindina. In cel mai rau caz o sa cureti zeci de frunze cazute, insa macar grindina isi va pierde din viteza si nu iti va indoi caroseria.

3.Evita parcarea de langa parcuri

De obicei, copacii care cad sunt pe langa parcuri. Sfatul nostru este sa nu parchezi masina langa parc deoarece sansele sa te trezesti cu un copac sau cu niste crengi mari pe masina sunt mai mari. Unde sunt parcuri, de obicei, nu sunt nici cladiri inalte care sa estompeze curentul creat de vant, asa ca aici se va face vijelia si mai puternica. Poate ca nu vor cadea copaci, dar multi au coroana plina de crengi uscate care abia asteapta sa cada si sa-ti sparga parbrizul.

4.Nu parca in intersectii

De obicei, intersectiile sunt mai joase ca nivelul soselelor care ajung in ele. Si aici sunt si multe canalizari. In Romania insa, canalizarile sunt asa cum le stim cu totii: proaste si vechi. Iar daca e sa refuleze, primele care se inunda nu sunt strazile mari, ci intersectiile. Daca nu vrei ca a doua zi sa te trezesti cu apa pana la faruri, incearca sa pui masina in alt loc, eventual undeva mai sus, poate pe trotuar daca exista locuri de parcare, poate pe o strada in rampa. Oricum, departe de intersectii, acolo unde se acumuleaza apa de pe toate strazile.

5.Du-te la cumparaturi

Dupa dezastrele din ultima perioada, autoritatile au invatat ceva. Si anume, alerteaza in caz de furtuni cu ceva timp inainte. De exemplu, azi s-a anuntat furtuna serioasa dupa-amiaza in anumite zone. Daca ai incredere in meteorologi si esti in aceste zone, du-te la cumparaturi. In marile centre comerciale. Sau la film, sau sa mananci ceva. Doar pentru simplul fapt ca acolo poti gasi o parcare subterana. Lasi masina acolo pentru cateva ore cat dureaza urgia anuntata la meteo, dupa care pleci linistit fara sa fi suferit pagube de la grindina. Cineva care a patit-o deja, cu siguranta asta va face.

6.Metode anti-grindina

Nu putine sunt masinile ce poarta cicatricile cauzate de grindina. Adica tabla impanzita de indoituri mici si parbrize crapate. Si am vazut si cateva metode de protejare impotriva acestui fenomen periculos. De exemplu, unii soferi puneau paturi pe parbriz si pe plafon. Altii montasera un pavilion deasupra masinii. Si unii puneau o simpla prelata, crezand ca asta ii protejeaza. O solutie buna vazuta la straini este urmatoarea: cumperi de la magazine cu articole de camping 3 suluri de izopren, adica acele saltele pe care le pui sub sacul de dormit in cort sau pe care faci gimnastica. Unul il prinzi cu portierele peste parbriz. Si celelalte doua le prinzi cu portierele de plafon. Mai raman capota motorului si portbagajul, pe care le poti acoperi la fel, sau cu niste paturi. Asta daca nu cumva reusesti sa duci masina intr-un loc acoperit.

SURSA

Comments