Cum să devii blogger de succes în 5 pași!

Cum să devii blogger de succes în 5 pași!

Citește și află care sunt cele mai bune practici pentru a deveni un blogger de succes, ce trebuie și cum să faci să ai un blog de top și multe alte informațîi.

Reprezintă blogging-ul o sursă constantă de câștig?

La nivel global există 1.9 miliarde de site-uri, dintre care 600 de milioane sunt încadrate în categoria blog. În anul 1994 a fost lansat primul blog de către Justin Hall (Links.net) însă sunt numeroase păreri care indică faptul că primul blog și-a făcut apariția în 1998 (Bruce Ableson – Open Diary). Cert este că, asemenea unui bonus cu rotiri gratuite fără depunere, blogurile au început să prindă la cititorii din mediul online, ceea ce le-a adus câștiguri masive bloggerilor care se bucură de succes.

Printre aceștia se numără Timothy Sykes (1 milion dolari venit lunar), Chiara Ferragani (250000 dolari lunar) și Melyssa Griffin (238000 dolari pe luna). În medie, venitul unui blogger care este încadrat în categoria blog de succes în primul an ajunge până la 52000 dolari. Sumele încasate cresc cu fiecare an, astfel că în cel de-al doilea an poate fi obținut un venit de 100000 dolari, în al treilea an 200000 dolari, iar în al patrulea an se ajunge la o sumă de 400000 dolari. Însă, ce trebuie să facă un blogger pentru a ajunge la astfel de câștiguri obținute din pasiunea sa?

Instrumente utile pentru crearea unui blog de succes

Printre primii pași în procesul de creare a unui blog care să genereze trafic și venituri se numără selectarea platformei unde va fi găzduit blogul. Există mai multe opțiuni dintre care poți alege, atât gratis, cât și plătite. În prima categorie se regăsesc platforme precum WordPress (43.2% din totalul blogurilor din mediul digital) sau Blogger (Google), iar în cea de-a doua categorie se remarcă variantele plătite precum Wix sau Squarespace.

Pentru a ajunge în etapa în care poți încorpora bannere plătite, conținut sponsorizat sau advertoriale va trebui să atragi un număr cât mai mare de vizitatori, să îți creezi o comunitate pe care să o fidelizezi și să devii un influencer capabil să își extindă comunitatea. Vei avea nevoie și de alte instrumente pentru a reuși acest lucru, unul dintre acestea fiind Google Analytics.

Specialiștii indică o evoluție ascendentă a acestei industrii în perioada 2023-2027, valoarea pieței de blogging urmând să atingă pragul de 584 miliarde dolari. Statisticile indică faptul că 33% dintre bloggeri nu reușesc să ajungă la nivel monetizării creației lor, așa că, dacă urmezi câteva reguli simple, vei ajunge să te încadrezi în procentul de 67% bloggeri care au reușit.

Creează-ți un blog de succes urmând 5 reguli simple!

În cazul în care deja te numeri printre persoanele care se încadrează în categoria influncer într-un domeniu sau te-ai remarcat ca membru de bază al unei comunități online, atunci șansele tale de succes la lansarea unui blog sunt destul de mari. Dacă, dimpotrivă, ești începător și vrei să dai lovitura, atunci urmează acești 5 pași simpli:

  1. Alege-ți un nume de domeniu relevant și optează pentru un serviciu de găzduire de încredere.
  2. Folosește instrumente de editare text, imagini, de research, organizare și redactare.
  3. Orientează-te către o nișă în care să îți valorifici la maxim abilitățile.
  4. Păstrează-ți verticalitatea și onestitatea, postează lucruri interesante și fii mereu personal.
  5. Scrie-ți textele într-un mod simplu, ușor de citit și de înțeles, având în minte cititorii.

Optează pentru o platformă de găzduire care să îți ofere maximul de beneficii pentru suma plătită (domeniile gratuite nu sunt atât de avantajoase atunci când vrei să îți transformi blogul într-o sursă de venit). Amintește-ți cu 88% dintre cititori părăsesc instant o pagină care se încarcă greu, care are o interfață de navigare dificilă (61.5%) sau un design demodat (38.5%).

Structurarea textelor într-un mod greșit îi determină pe 34.6% dintre cititori să renunțe la lecturarea postărilor, iar prezența unor videoclipuri sau reclame cu caracter intruziv are efecte negative pentru 3.8% dintre cititori. Vei avea nevoie de instrumente de analiză, precum Google Analytics (folosit de 32% dintre bloggeri), de research, precum Google Search Console sau de integrare social media (Sumo Share, Buffer sau Hootsuite).

Pentru ca o postare să aibă parte de succesul dorit sunt necesare 5 elemente majore:

  • Titlu care să rezume cât mai bine conținutul postării;
  • Conținut de calitate (informații relevante pentru cititori);
  • Imagini și videoclipuri care să reprezinte un suport pentru partea de text;
  • Butoane pentru partajarea pe rețelele de social media;
  • Secțiune de comentarii.

Lungimea unui text care reușește să genereze venituri este de maxim 1376 de cuvinte și necesită până la 3 imagini inserate. Numai 5.7% dintre postări reușesc să ajungă în top 10 rezultate afișate în urma căutării pe Google într-un termen de 1 an. Îți poți crește nivelul de succes realizând colaborări cu influenceri, pentru că ajută la o mai bună promovare.

Rețele de social media aduc până la 90% din traficul pe blog, în timp ce textele SEO și marketingul prin emai au o pondere de 66%. Asigură-te că postezi subiecte de actualitate și nu uita să îți verifici de mai multe ori textele înainte de a le posta. Pentru că blogurile care eșuează nu sunt scrise bine, au o structură greșită și conțin multe cuvinte fără relevanță.

Comments