Cum sunt copiii manipulati de marile companii pentru a li se face pofta de dulciuri. Trucurile ,,lip...

Bite Back, un grup de campanii care face parte din imperiul bucatarului Jamie Oliver, a cerut expertilor in nutritie sa analizeze 262 de produse alimentare dulci vandute in Marea Britanie cu ambalaje care ar putea atrage copiii, fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare.

Oliver i-a acuzat pe producatorii de alimente ca folosesc in mod deliberat ambalaje concepute pentru a ,,capta mintile tinere" pentru a vinde mai multa mancare nesanatoasa, scrie The Guardian.

Cercetarea, realizata de Action on Salt, un grup de experti in alimentatie cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat ca: 78% dintre produse au fost considerate nesanatoase din cauza continutului de grasimi, sare sau zahar, 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesanatoase, 80% dintre produse foloseau culori vii, precum si modele si litere amuzante pentru a atrage atentia copiilor.

S-a aflat varsta exacta la care oamenii incep sa imbatraneasca - Semnele ascunse pe care putini le recunosc

,,Unele intreprinderi se folosesc de ambalaje atragatoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesanatoase. Printre acestea se numara Kinder Surprise, M&Ms, Randoms si Monster Munch Giants - toate se ascund in spatele unor ambalaje colorate, atragatoare pentru copii, in timp ce isi indoapa produsele cu zahar si grasimi", a sustinut Bite Back.

,,Fie ca este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi si interesante, aceste companii schimbatoare le aleg pentru ca stiu ca vor capta mintile tinerilor. Acest truc ... este inca un alt mod prin care companiile bombardeaza copiii cu mancare nesanatoasa de tip junk food", a declarat Jamie Oliver.

Bite Back isi prezinta dovezile in cadrul unei anchete a Camerei Lorzilor privind alimentele ultraprocesate, dieta si obezitatea.

Sondajul a constatat ca toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelez International - care detine marcile Cadbury, Oreo, Milka si Dairylea - erau nesanatoase. De asemenea, toate cele 22 produse de Ferrero contineau cantitati mari de grasimi, sare sau zahar, a constatat Bite Back.

Costurile imense pentru a locui in Londra, la limita supravietuirii. Concluzia unui roman: ,,Mai bine intr-un share house decat inapoi in Romania"

Mars, PepsiCo si Kellogg\"s vand zeci de produse atragatoare pentru copii care sunt nesanatoase, a constatat raportul. Cu toate acestea, niciunul dintre produsele care atrag copiii nu a fost Danone.

In februarie, laburistul Wes Streeting si-a exprimat ingrijorarea ca ,,in calitate de cetateni, suntem foarte manipulati de marketingul alimentelor care ne este aruncat in fata". Exista ,,argumente serioase" pentru impunerea de noi restrictii asupra ambalajelor alimentare, a adaugat el.

Promitand ca un guvern laburist va introduce o linie de demarcatie la ora 21.00 pentru publicitatea acestor produse, Streeting a indemnat, de asemenea, producatorii de alimente sa contribuie la combaterea obezitatii, in caz contrar riscand sa fie fortati de un ,,cilindru compresor" sa faca acest lucru.

Departamentul de Sanatate si Asistenta Sociala a declarat ca guvernul are ,,un istoric dovedit in ceea ce priveste luarea de masuri privind obezitatea infantila".

"Dragostea din Tei", prima in topul celor mai periculoase melodii pentru soferi. Prezinta 78% probabilitate ca drumul sa se termine cu un accident

Comments